استفاده حداکثری از پتانسیل بازار سوغات زیارت به منظور در امر توسعه استان و همچنین ساماندهی این بازار مهم‌ترین هدف این کار گروه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و رییس کارگروه تخصصی اقتصاد زیارت در نخستین کارگروه اقتصاد زیارت با اشاره به رسالت تشکیل این کمیسیون گفت: استفاده حداکثری از پتانسیل بازار سوغات زیارت به منظور در امر توسعه استان و همچنین ساماندهی این بازار مهم‌ترین هدف این کار گروه خواهد بود.
وی افزود: در حوزه سوغات زیارت نیز با توجه به شرایط ویژه شهر مشهد در دامنه سوغات زیارت نباید به یک یا چند کالای خاص تعاریف و مصادیق را محدود کنیم.
حسین زارع صفت، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و دبیر کارگروه اقتصاد زیارت هم در این جلسه با تاکید بر لزوم تمرکزبررسی طرح‌ها در دبیرخانه سوغات زیارت به منظور جلوگیری از پراکندگی و موازی کاری گفت: هر گونه فعالیت و طرحی در حوزه سوغات زیارت ابتدا باید به دبیرخانه سوغات زیارت در استان پیشنهاد و سپس در کارگروه تخصصی اقتصاد زیارت بررسی و تصویب شود.
وی با اشاره به اجرای صحیح هر طرحی در حوزه بازار سوغات مشهد افزود: «باید در طرح‌های مذکور حفظ اصالت، کیفیت و قیمت باید با در نظر گرفتن تولید، عرضه و بازار محور فعالیت‌ها در این زمینه باشد.»
گفتنی است در نخستین کارگروه اقتصاد زیارت سه طرح از سوی بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری و برنامه ریزی در زمینه سوغات زیارت مصوب شد که امید می‌رود علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در زمینه ایجاد الگوهای جدید در حوزه اقتصاد زیارت نیز منشا نوآوری‌های جدیدی باشد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.