استاندار مرکزی گفت: اتمام ۱۱۷ طرح‌ نیمه تمام استان مرکزی نیازمند ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات است که امیدوارم در راستای تحقق آن اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر امور اقتصاد ودارایی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سال گذشته با دریافت سیاست اقتصاد مقاومتی نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شرکت لوله ساوه برگزار شد که تاکنون 43 جلسه از جلسات این ستاد برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه با برگزاری این جلسات بخش عمده‌ای از مشکلات واحدهای صنعتی استان برطرف شده افزود: با برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی یک هزار و 66 واحد صنعتی استان موفق به دریافت 717 میلیارد تومان تسهیلات شده‌اند.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: ابتکار استان مرکزی در برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در روستاها سبب برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در 6 روستای منتخب استان در سال گذشته شد و در این راستا ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اشتغال شناسایی شده است.
 
زمانی‌قمی بیان کرد: به همین منظور 400 روستایی که دارای ظرفیت‌های بالقوه گردشگری، صنعتی و کشاورزی در استان بودند را در زمینه شناسایی و فعال کرده‌ایم و به دنبال ایجاد 8 هزار فرصت شغلی در روستاها هستیم.
 
وی ادامه داد: درست است که در استان مرکزی شرایط کاملا سفید و مناسب نیست اما قبول نداریم که همه چیز هم سیاه باشد و له همین منظور در تلاشیم وضعیت بهتری را برای استان رقم بزنیم.
 
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: 223 طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که از مجموع این واحدها 117 طرح نیازمند تسهیلات است و با تزریق 480 میلیارد تومان وام به این واحدها بخش عمده‌ای از مشکلات استان برطرف می‌شود.
 
زمانی‌قمی عنوان کرد: با تکمیل این تعداد طرح نیمه تمام در استان می‌توان 6 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرد که اتمام طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد نیازمند یاری و مساعدت بیشتر مجموعه اقتصادی است.
 
وی اضافه کرد: در سال 92 نرخ بیکاری استان رقمی حدود 10.4 درصد بود که این نرخ در حال حاضر به 7.3 درصد رسیده است و با توجه به اینکه نرخ بیکاری در استان مرکزی پایین‌تر  از آمار کشوری است اما در شهرستان خمین این رقم بسیار بالا بوده که امیدواریم با یاری دولت و مسئولان بتوانیم  این رقم را کاهش دهیم.
 
استاندار مرکزی با بیان اینکه خط 3 و4 ایرالکو از مدار خارج شده گفت: امیدواریم خط 5 هم در این دوره خارج شود و برای انتقال آندسازی 125 میلیارد تومان طرح نیاز است که 50 میلیارد تومان آن آماده شده اما برای اجرای این طرح باید تمام این رقم در اختیار مجموعه قرار داده شود.
 
زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: ایرالکو از جمله شرکت‌هایی است که اعتبار و بانک عامل آن در سفر هیئت دولت مشخص شده است.
 
وی افزود: بنابر اعلام گمرکات استان، صادرات استان در سال 95، 730 میلیون دلار و  واردات استان 291 میلیون دلار است و بنابر این آمار تراز تجاری استان مثبت است.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.