وزیر راه و شهرسازی از اقدامات مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری در ساری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث بوستان ولایت در ساری، تغییر محدوده های ناسازگار با ماهیت شهری به مجموعه هایی با فضاهای عمومی را از اصول سیاست های باز آفرینی بر شمرده و از اقدامات انجام گرفته و پرهیز از هرگونه نگاه انتفاعی و تجاری در ساخت مجموعه مذکور قدردانی کرد.

مقام عالی وزارت در ادامه بازدید از شهرستان ساری، مجموعه های تجاری مستقر در میدان ابن شهر آشوب(دروازه بابل) که با رویکرد حفظ اصلت های معماری ایرانی و اسلامی احیا شد، و از محله تاریخی آب انبار نو ساری نیز بازدید بعمل آورد.

 وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان برخی از نکات برجسته در معماری بومی منطقه به ایجاد پروژه هایی الگو که برگرفته از ساختار معمارانه ی خانه های تاریخی ساری بود تاکید کرد.

دکتر آخوندی همچنین از ساختمان های فاضلی، میرگتی، صادقیان، بنای آب انبار و از پروژه بوستان ملل که در قالب طرح ساماندهی حاشیه رودخانه تجن توسط شهرداری ساری به اجرا رسیده بود بازدید و نسبت به اقدامات مشابه در ایجاد بستری مناسب جهت بهره گیری از مواهب طبیعی و صیانت از زیست بوم منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.