وزیراقتصاد در دیدار با آیت الله دری در اراک گفت: امروز تورم مهار شده است.

وزیر اقتصاد : تورم مهار شده به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: امروز تورم مهار شده و از آمار بالای 40 درصد به 8 درصد رسیده و در مقابل رشد اقتصادی مثبتی داشته‌ایم.
طیب نیا افزود: در مدت دو تا سه سال اخیر نوسانات بازار ارز  به چهار تا پنج درصد رسیده که این به معنای حاکمیت آرامش است، علی‌رغم تحریم گسترده‌ای که بر اقتصاد ما تحمیل شده است.
وی اضافه کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و ‌خوشبختانه بعد از یک دوره شرایط بحرانی که در اقتصاد کشور داشتیم و تجربه رکود تورمی سنگینی که رشد اقتصادی منفی و تورم دو رقمی بالای 40 درصد را به همراه داشت و در این مدت سه سال که گذشت توانسته‌ایم آرامش در اقتصاد جامعه ایجاد کنیم.
وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین با تسلیت شهادت حضرت زینب (س)گفت:  امیدوارم خداوند به همه ما این توفیق را عنایت فرمایند که بتوانیم رهروان خوبی برای اهل‌بیت باشیم .
نیاز به رشد پایدار داریم
طیب نیا افزود: با یک برنامه‌ریزی عملیاتی برای این سیاست‌ها که زمان‌بندی و اهداف فنی مشخصی داشته باشد و برنامه‌های عملیاتی و اقدامات آن پیش‌بینی شده باشد می‌توانیم کشور را به وضعیتی پایدار برسانیم.
وی با بیان اینکه باید سعی داشته باشیم از طریق سرمایه‌گذاری جدید، افزایش بهره‌بری و افزایش اطلاعات ساختاری زمینه را برای رشد پایدار فراهم آوریم گفت : امسال کار سخت‌تری نسبت به سنوات گذشته داریم زیرا ظرفیت‌های ما تکمیل‌تر شده و از رشد درآمدهای نفتی در سال گذشته بهره‌مند شده‌ایم. وزیر امور اقتصاد و دارایی  اضافه کرد: در سال 95 از ظرفیت‌های راکتی برخوردار بودیم که در دوران تحریم ایجاد شده بود و توانستیم بدون سرمایه‌گذاری‌های جدید و صرفا با استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها به رشد اقتصادی برسیم و زمینه را برای تولید نفت فراهم آوریم ، اما این رشد به راحتی قابل تکرار نیست.
طیب‌نیا  ادامه داد: دولت برنامه های اقتصادی  را از ابتدای سال گذشته تنظیم کرده وگام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد، اما این اقدامات به‌هیچ وجه کافی نیست و برای درونی کردن این رشد اقتصادی و برای اینکه ما بتوانیم این شرایط را استمرار دهیم حتما باید این برنامه را به‌صورت جدی و با کمک تمامی مقامات مفید در حاکمیت ادامه دهیم.
انتهای پیام /ج
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.