نماینده وزیر آموزش و پرورش صبح امروز ازمدارس منطقه زلزله زده سفیدسنگ فریمان بازدید کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی، مدیرکل برنامه وبودجه وزارت به نمایندگی از وزیر و خدابنده معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل به نمایندگی مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدارس کانون زلزله اخیر در شهر و روستاهای تابعه‌ سفید سنگ فریمان بازدید کردند.

منصور مجاوری در بازدید از مدارس آسیب دیده از زلزله گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش و هماهنگی و هدایت فرزانه معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت و همکاری و تلاش مسئولین آموزش و پرورش خراسان رضوی وضعیت مدارس آسیب دیده بررسی ومشخص شد حدود ۷۰ مدرسه در این استان در زلزله اخیر خسارت دیده که برآورد اولیه حاکی از آن است که بازسازی این مدارس بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

وی افزود: توجه به شهروندان از اولویت‌های مهم دولت تدبیر امید است و تمرکز بر بهینه سازی مدارس و کیفیت بخشی آموزشی نیز از برنامه‌های اولویت داروزارت آموزش وپرورش محسوب می‌گردد.

مدیرکل برنامه وبودجه وزارت همچنین گفت: هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس آسیب دیده تاپایان سال تحصیلی از طرف وزارت پرداخت و با هماهنگی با دفتر امور آموزش و پرورش سازمان برنامه وبودجه نیز سرانه کمکی به این مدارس پرداخت خواهدشد.

محمدحسین یساقی فرماندار شهرستان فریمان نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی و به خصوص آموزش و پرورش نقش بسیارمهم و حیاتی در خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله اخیر داشته و مدارس اولین پناهگاه مردم آسیب دیده دراین حادثه بوده است.

لطفی مدیرآموزگار دبستان شهیدحسن هاشمیان رزمگاه علیا که ۹ دانش آموزدرحال تحصیل دارد نیز در جریان بازدید نماینده وزیر و مسئولین آموزش وپرورش استان اظهارداشت: حضور مسئولین آموزش وپرورش در کنار دانش آموزان موجب دلگرمی و امیدواری بوده است.

توزیع هدایای وزیر آموزش وپرورش دربین دانش آموزان دبستان اکبری سرچشمه براشک نیز موجی ازشادی دربین دانش آموزان درپی داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.