فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم با اشاره به اینکه بازی‌های دیجیتالی عامل اصلی تنبلی چشم در کودکان است، راهکارهایی برای رهایی از خستگی چشم ارائه داد.

تنبلی چشم در کودکان، پیامد بازی‌های دیجیتالی/ رمز رهایی از خستگی چشم
محمد اسحاقی عضو هیئت علمی گروه چشم شهید بهشتی و فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و انحراف چشم در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عیوب انکساری در کودکان، اظهار داشت: رشته چشم پزشکی در ایران طی سال‌های گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران همگام با سایر کشورهای پیشرفته از جدیدترین روش‌های جراحی برای معاینات چشم استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: عیوب انکساری در کودکان به دلیل مسائل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی، تماشای زیاد تلویزیون و همچنین گذراندن اوقات خود با وسایل دیجیتال بوده و سبب بروز بیماری‌های انکساری در چشم می‌شود.

اسحاقی عنوان کرد: به دلیل نحوه نا درست نگاه به وسایل دیجیتال از جمله تبلت و موبایل بروز بیماری عیوب انکساری چشمی در کودکان امروزه نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: در هنگام استفاده از وسایل دیجبتال و به خصوص تبلت افراد باید به ازای هر ۲۰ دقیقه به یک نقطه دور نگاه کنند و این امر سبب رفع خستگی چشم می‌شود و تا حدی از تنبلی چشم جلوگیری می‌کند.

اسحاقی ادامه داد: عینک ساده‌ترین راه درمان تنبلی چشم است و این عارضه با عمل لیزر نیز قابل درمان است.

وی گفت: لیزر یکی از روش‌های اصلاحی تنبلی چشم است، البته گاهی بعد از عمل جراحی عفونت‌های چشمی، تغییر شکل قرنیه و بسیاری از مشکلات دیگر برای بیمار ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۷:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
آقا لطفا بگین با عمل چشم آیا درمان تنبلی چشم در بزرگسالان وجود داره یا نه؟؟؟جواب بدین ممنون
آخرین اخبار