صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب پستی را در اینستاگرام به اعتکاف و موارد پیرامون آن اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، مُعتَکِفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند. نحوه اقامت و یا خروج از مسجد احکام و شرایطی دارد که در کتاب‌های فقهی، در باب اعتکاف بیان شده است. اعتکاف زمان مخصوصی نیز ندارد، 
 
به مناسبت فرارسیدن ایام اعتکاف صفحه اینستاگرام منتسب به رهبر انقلاب  در این رابطه قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری درمورد اعتکاف که سال گذشته ایراد شد را منتشر و ضمن بیان اینکه در مراسم اعتکاف باید مباحث دینی را بیاموزند عنوان کرد: این سه روز،  اگر ارتباطگیری با خدا اصل باشد و [برای آن]برنامه ریزی بشود؛ این آن چیزی است که [اصل است]و ان شاءالله بیشتر هم خواهد شد.
 
این صفحه نوشت:
 "اعتکاف. رهبرانقلاب: اعتکاف برای نزدیک شدن به خدا است. شما ببینید چه کار میتوانید بکنید که هم دل او به خدا نزدیک بشود، هم مغز و ذهنش به خدا نزدیک بشود؛ که طبعاً وقتی انسان در درون، در دل، در باطن با خدای متعال انس پیدا کرد، در ظاهرِ او هم اثر میگذارد و در ظاهر هم نشان داده می شود.
 
وقتی حالت خشوع به انسان دست داد، خضوع هم به دنبال خشوع می‌آید؛ و این آن وقت در زندگی اثر میگذارد؛ این جوانی که بعد از این سه روز از اعتکاف آمد بیرون، پاکیزه می شود، شستشو میشود و می‌آید بیرون؛ طهارتی پیدا می کند معنای او؛ این برایش ذخیره است.
 
این خیلی چیز باعظمت و مهمّی است: سه روز روزه داری، و انقطاع از دنباله‌های متعارف زندگی، و توجّه به خدای متعال و به معنویّات و به معارف و به توحید؛ این‌ها خیلی باارزش است.مراقب باشید این درست انجام بگیرد، درست هدایت بشود؛ گویندگان خوبی باشند، بروند حرف بزنند، معارف دینی را به آن‌ها یاد بدهند.
 
از جنجالهای گوناگونی [هم]که در حاشیه سازی‌های معمول جامعه نقش دارند، پرهیز بشود و این سه روز را بگذاریم برای جهات معنوی.حالا بعد آمدند بیرون، خیلی میدانهای دیگر و عرصه‌های دیگر زندگی هست که انسان در آن عرصه‌ها در جامعه وارد می شود، امّا در این سه روز، ارتباطگیری با خدا اصل باشد و [برای آن]برنامه ریزی بشود؛ این آن چیزی است که [اصل است]و ان شاءالله بیشتر هم خواهد شد. ۹۳/ ۲ / ۱۵."
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار