معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام بيش از 300 مورد بازرسي از داروخانه‌هاي همدان ايام نوروز خبر داد.

بازرسي 300 داروخانه در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ایرج خدادادی با اشاره به اقدامات نوروزی معاونت غذا و داروی همدان گفت: 21 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش اقلام غذایی و بهداشتی در قالب گشت مشترک با سایر نهادها را  ایام نوروز در برنامه داشتیم.

وی با اشاره به پاسخگویی و رسیدگی به دو مورد شکایت شهروندی طی ایام نوروز گفت: بازدید از بخش‌های بستری بیمارستان شهید بهشتی و پیگیری کیفیت آنژیوکت تولید داخل از جمله اقدامات طی این ایام بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه به بازدید از داروخانه سرپایی بیمارستان‌های شهیدبهشتی و بعثت و کنترل تجهیزات و ملزومات پزشکی از نظر اصالت کالا، قیمت، تاریخ انقضا و قاچاق نبودن آن‌ها اشاره کرد و افزود:‌ بازدید از دو داروخانه شبانه‌روزی سطح شهر و کنترل تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله اقدامات صورت گرفته طی ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه از 25 اسفندماه، 53 نمونه‌‌ از مراکز بهداشتی و اداره نظارت به آزمایشگاه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: 48 نتیجه آزمایشگاهی ارسال شده که از این تعداد 38 نمونه با استاندارد مطابقت داشته و سه نمونه از نظر ویژگی‌های میکروبی و هفت نمونه از نظر ویژگی‌های شیمیایی با استاندارد مطابقت نداشته است.

خدادادی با اشاره به انجام 53 مورد بازرسی مستمر از داروخانه‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌های روزانه کمک کشیک گفت: از سایر داروخانه‌ها نیز 253 مورد بازرسی انجام شده است.

وی با اشاره به پیگیری کمبودهای دارویی و ارسال 90 قلم دارو به داروخانه دانشگاه علوم پزشکی به ارزش یک میلیارد و 346 میلیون و 343 هزار و 708 ریال خاطرنشان کرد: پیگیری پنج مورد شکایات مردمی، صدور هشت حواله داروهای مورد کنترل، 10 مورد بازرسی از واحدهای دارویی بیمارستان، 94 مورد اطلاع رسانی و مشاوره دارویی از دیگر اقدامات بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به چاپ پمفلت توصیه‌های دارویی در ایام تعطیلات و توزیع به داروخانه‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌های کمک کشیک در سطح استان، افزود: نصب بنر در سطح شهر در خصوص توصیه‌های دارویی طی ایام نوروز از جمله اقدامات بود.

وی به انتشار توصیه‌های دارویی ویژه، طی ایام نوروز در سایت‌های مختلف خبر داد و گفت: انجام مصاحبه صدا و سیما در مورد توصیه‌های دارویی ویژه ایام نوروز و انجام مصاحبه‌های رادیویی زنده درخصوص اطلاع رسانی عمومی در رابطه با لوازم آرایشی و بهداشتی در این ایام از جمله اقدامات بود.

دکتر خدادادی با اشاره به انتشار نکته‌های مهم در خصوص نحوه مصرف مواد غذایی در سفر و نیز آجیل و تنقلات طی ایام نوروز، افزود: در خصوص کالاهای قاچاق سلامت محور، افزودنی‌های مجاز در مواد غذایی، کاهش نمک، قند و چربی‌های خوراکی، مسمومیت‌های غذایی و غذاهای سلامت‌محور و ایمنی مصرف مواد غذایی در نوروز نکاتی به مردم ارائه شد.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.