سامانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توجه به مُرّ قانون باید اولویت نخست ثبت نام کنندگان باشد

سخنگوی وزارت کشور گفت: ما از نامزدهای محترم با توجه به جایگاه مقام ریاست جمهوری می خواهیم به قانون انتخابات اشراف داشته باشند و " مُر قانون "را در تمامی فعالیت‌های خود رعایت کنند.

توجه به مُرّ قانون باید اولویت نخست ثبت نام کنندگان باشدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفتگو  با خبرنگار حوزه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندید اصلح باید از رجال رسیاسی باشد ،مقام معظم رهبری نیز در ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در خصوص مصادیق رجل سیاسی تأکید فرمودند که باید توسط شورای نگهبان تعریف شود. 
 
وی در ادامه با استناد به قانون مصوب درباره انتخابات افزود: مشخصاتی که با توجه به قانون برای نامزدهای انتخاباتی مشخص می‌شود شفاف‌تر بوده و قابلیت کمیت‌پذیری بیشتری پیدا کرده است ،بنابراین با توجه به این مسئله از تمامی کسانی که با دارا بودن اسناد و مدارک موجود که پیش از این  توسط وزارت کشور اعلام شده ، مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهیم و در این جایگاه  تمامی افراد از شرایط یکسانی برخوردارند که در واقع همه افراد را به عنوان نامزد انتخابات و کسانی که برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند می‌بینیم. 
 
سخنگوی وزارت کشور با اعلام در اختیار داشتن تریبون انتخابات برای همه افراد بیان داشت: این فضایی  است که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و هدف ما هم این بوده که رسانه‌هایی که در ایام تعطیل در اینجا حضور یافته‌اند شرایطی را داشته باشند که بتوانند نقطه نظرات خود را پیگیری کنند و همچنین افرادی که مراجعه کرده‌اند بتوانند در راستای رسالتی که دارند مطالب خود را بیان کنند.  
 
وی در خصوص حضور هیأت همراه کاندیداها نیز خاطر نشان کرد: بر اساس آنچه در قانون انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده، فعالیت انتخاباتی نامزدها صرفا به زمان بین اعلام اسامی نامزدها توسط وزارت کشور تا یک روز مانده به برگزاری انتخابات محدود شده است. در این میان هر گونه فعالیتی که جنبه انتخاباتی و یا تبلیغاتی داشته باشد و مطابق قانون ،خارج از این بازه زمانی، ممنوع شده و خلاف به شمار می‌آید. ما هم از نامزدهای محترم خواستار این مسئله هستیم  که با توجه به جایگاه مقام ریاست جمهوری افراد مراجعه کننده ، اشراف کامل به قانون انتخابات داشته باشند و " مُر قانون "را در تمامی فعالیت‌ها از جمله ثبت‌نام که شروع آن محسوب می‌شود رعایت کنند.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار