فرماندار ملکان گفت: برای تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری قطره ای ونواری در سطح 115هکتار اراضی گوجه فرنگی 8 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت:120هکتار از این اراضی بصورت خودجوش وبدون اعتبار دولتی توسط کشاورزان  تغیر آبیاری دادند و115هکتار نیز با استفاده از اعتبارات بلاعوض به آبیاری قطره ای ونواری تجهیز شدند که بیش از 650هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد .
 
وی با بیان اینکه برای کاهش ومصرف بهینه آب خصوصا در بخش کشاورزی 70میلیون ریال برای هرهکتار تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود از اعلام آمادگی کشاورزان برای آبیاری قطره ای  در سطح 6هزار هکتار خبرداد وگفت: با فرهنگ سازی مناسبی که در شهرستان انجام گرفته تا 10سال آینده تمامی باغات واراضی شهرستان به آبیاری قطره ای نوین تجهیز خواهند شد .
 
امام جمعه ملکان نیز افزود: با تبلیغات مناسب وتوجیه مردم وکارهای خوب فرهنگی که در سال گذشته در این شهرستان انجام گرفت .40درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شد وصرفه جویی حاصل نیز برای احیای در یاچه  ارومیه هدایت شد .
 
حجت الاسلام حافظ زمانی گفت : امسال نیز یکی از اقدامات مهم شورای فرهنگی عمومی پرداخت به صرفه جویی حامل های انرژی خواهد بودکه آب از الویت های این شورا است.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.