با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، بیش از ۴۰ تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از کشف و معدوم سازی ۴۰ هزار و ۷۵۸ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیر بهداشتی با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان خبر داد.
 
وی گفت: این اقلام شامل ۹۶۱ کیلوگرم مواد غذایی پروتئینی، گوشتی و سوسیس و کالباس، یک هزار و ۴۱۱ کیلوگرم مواد لبنی، هشت هزار و ۵۱۵ کیلوگرم شیرینی و کیک و بیسکوئیت، ۱۳ هزار و ۶۵۶ کیلوگرم مواد آرایشی و بهداشتی و نوشیدنی، ۱۶ هزار و ۲۱۵ کیلوگرم انواع خشکبار و آجیل، ترشیجات، مواد بسته بندی شده و کمپوت ها، چیپس و پفک بود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این مدت در مجموع ۷۶۶ مورد نمونه برداری از موادغذایی سنتی و صنعتی هم انجام که ۱۳۹ مورد آن نامطلوب گزارش شد.
 
فدایی گفت: یک هزار و ۲۴۵ مورد نیز نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و استخرهای شنا در استان صورت گرفت که ۵۶ مورد نامطلوب گزارش گردید.
 
وی، تعداد موارد نامطلوب شناسایی شده در زمینه نمونه برداری کلر سنجی آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی و استخرهای شنای استان در این ایام را ۱۴۶ مورد از مجموع پنج هزار و ۹۵۲ مورد بازرسی بیان کرد.
 
فدایی ادامه داد: در نظارت‌های طرح بسیج سلامت نوروزی، هفت مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲ مکان عمومی در استان تعطیل و ۳۳۲ مورد عرضه و توزیع مواد غیر بهداشتی و ۱۶ مورد تخلف از اماکن عمومی به مراجع قضایی معرفی شد.
 
وی با بیان تعطیلی موقت ۱۰ مرکز و معرفی ۶ مرکز عرضه قلیان به مراجع قضایی در این ایام افزود: در این مدت ۱۹۷ مورد نیز برخورد با دستفروشان دوره گرد صورت گرفت.
 
طرح بسیج سلامت نوروزی در استان چهارمحال و بختیاری از اول اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه جاری با شرکت ۱۸۵ نفر از بازرسان بهداشت محیط اجرا شد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.