به گزارش
حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآن وعترت کشور در خصوص توجه هر چه بیشتر به شعار سال 96 گفت: امسال به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است که بحث مهمی را در خصوص مجموعههای مردم نهاد در بر میگیرد.
محمدی در ادامه گفت: در ارتباط با این سه موضوع مهم میتوان معانی زیادی را مدنظر گرفت اول اینکه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سالهای گذشته نیز نامگذاری شده و از آنجا که توسط اساتید اقتصاد کشور معیارها و فاکتورهایی برای تحقق آن بصورت مفصل در مقالات و مصاحبههای مختلف آمده است از شرح و تفصیل آن صرف نظر میکنم.
مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور در خصوص نقش مؤسسات قرآنی در تحقق شعار سال تصریح کرد: ما میتوانیم مؤسسات قرآنی موفق را به عنوان الگوی موفقی از عملکرد و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و بر همان اساس شیوههای موفق حوزههای اقتصادی را در جامعه گسترش دهیم. در بسیاری از موسساتی که راندمان کاری بسیار بالا بوده و با کمترین منابع موجود کار گسترش پیدا کرده که همین یکی از مهمترین فاکتورهای مهم اقتصاد مقاومتی است.
وی در خصوص بحث تولید و اشتغال افزود: در تولید و اشتغال نیز مؤسسات بسیار خوبی در عرصههای فرهنگی و اقتصادی داریم که اشتغال بسیار زیادی ایجاد کردهاند به عنوان مثال یکی از مؤسسات هزار و چهارصد نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم کارمند حقوق بگیردارد که این یک آمار بسیار فوق العاده در حوزه کار آفرینی و اشتغال زایی است که توسط یک موسسه فرهنگی میتواند ایجاد شود.
محمدی به تولیدات انبوه محصولات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: در بحث تولیدات نیز محصولات متعدد و متنوعی در عرصه فرهنگی در بین مؤسسات قرآنی ایجاد شده است. ما با شعار سال باید به سمت حمایت بیشتر از مؤسسات قرآنی بپردازیم قطعاً این شعار تنها مختص بنگاههای اقتصادی نیست بلکه میتواند در همه عرصهها علی الخصوص عرصههای فرهنگی که یکی از عرصههای بسیار مهمی نیز به شمار میرود تأثیر گزار باشد.
وی با اشاره به مغایر بودن محصولات متعدد غربی با اهداف نظام اسلامی و دینی گفت: واقعیت این است که با محصولات متعدد غربی که به صورت آشکار یا نهان اهدافی مغایر با اهداف دینی و اسلامی دارند راهی جز تولید محصولات فاخر با فاکتورها و معیارهای مورد نظر نداریم که باید توسط مؤسسات و نهادهای مردمی که مستلزم داشتن نگاه ویژه تر به تولید محصولات و فرهنگی و قرآنی است انجام شود و متولیان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی نسبت به تولیدات قرآنی در مؤسسات گامهای مؤثر تری بردارند.
مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن وعترت کشور نیز در خصوص حمایتهای این نهاد از مؤسسات و تولید کنندگان افزود: قاعدتاً در اتحادیه حمایتهای متعددی را برای مؤسسات داشته باشیم گرچه پیشنهادات بیشتری در خصوص بخشهای اشتغالزایی و تولیدی بیشتری میتوان مطرح نمود با این حال بنظر میرسد بیشترین کمک اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مؤسسات را داشتهایم.
محمدی به بزرگترین چالش روبرو در این بخش اضافه کرد و ادامه داد: یکی از خلاهای در این بخش عدم وجود بانک اطلاعاتی تولیدات در سطح کشور است. البته بارها گامهایی برداشتیم که بتوانیم محصولات را شناسایی و معرفی کنیم ولی به طور جدی یک بانک اطلاعات جامعی از محصولات در دسترس نیست که در گام اول این بانک اطلاعاتی قرآنی را جمع آوری کرده وبه تصویب خواهیم رسانید که کار موازی در مؤسسات انجام نشود.
این فعال قرآنی تصریح کرد: اتحادیه نیز در زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی تولیدات مؤسسات پیشنهاد خود را به شورای توسعه مبنی براینکه محصولات مؤسسات را جمع آوری کرده و از آن یک بانک جامع اطلاعاتی تهیه کنیم و به دست کلیه مؤسسات برسانیم خواهیم داد.
این مدیر قرآنی در خصوص معیارهای ارزیابی جهت سنجش یک محصول قرآنی گفت: تعریف دقیقی از معیارهای سنجش یک محصول وجود ندارد اما مهمترین میزان ارزیابی یک محصول، میزان استقبال مخاطب و تاثیری که بر مخاطبین میگذارد است که البته نباید غافل از این باشیم که تأثیر گزاری منجر به فدا شدن اهداف اصلی موسسه قرآنی نشود.
محمدی در ادامه عنوان کرد: اثری فاخر دو عنصر اساسی باید داشته باشد: اولی اینکه مفاهیم و اهداف اصلی که تبیین و القای مبانی اسلامی و قرآن در آن نهفته باشد و دوم اینکه مورد استقبال قرار بگیرد در حال حاضر در دنیا کارهای فاخر در بخشهای مولتی مدیا بازی و انیمیشن از مرحله جلب مخاطب گذشتهاند و به یک مرحله جدیدی ورود کردهاند.
وی در خصوص تشریح کار فاخر گفت: کار فاخر خودش نیازهای مخاطب را شکل میدهد نه اینکه نیاز مخاطب را بسنجد و بر اساس نیاز تولیدات داشته باشد بلکه با یک فضا سازی و تبلیغات نیاز را در فرد ایجاد کرده تا تولید خودش مورد توج
ه قرار گیرد.
محمدی در خصوص مؤسسات با بضاعت محدودتر گفت: مؤسسات ضعیف تر و کم بضاعت تر نیز باید از دیگر موسسهها الگوبرداری کنن چرا که همه از جایی آغاز کرده اگر موسسه ای ایده مناسب و یک تولید فاخری که بتوان از آن حمایت کرد ما حداقل با این وضع موجود در حد تسهیلات قرض الحسنه حمایت خواهیم کرد و اگر نیاز به حمایتهای مختلف معنوی دیگر اعمم از پشتیبانی، تبلیغات، اطلاع رسانی از تولیدات فاخر باشد بی شک اتحادیه در آن کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/