اولین نشست هم‌اندیشی طرح فراگیر و چندرسانه‌ای 1450 با حضور دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی کشور در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این نشست دکتر محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه طرح قرآنی 1450 یک مطالبه عمومی و سراسری قرآنی است و نزدیک به یک دهه قدمت دارد تاکید کرد:  این یک وظیفه شرعی است که به مطالبه عمومی پاسخ داده شود و تمام دستگاه های مرتبط باید با برنامه ریزی گسترده و قابل قبول به پیشبرد این طرح کمک کنند.
محمدزاده با بیان این که ما باید شناختمان را نسبت به کارکردهای رسانه خصوصا رسانه ملی افزایش دهیم و دیدمان را نسبت به رسانه تکمیل کنیم از نمایندگان سازمان ها و دستگاهها خواست طرح 1450 را منحصر به یک سازمان و یا نهاد ندانند و نباید اینگونه تصور کرد که محوریت و مرکزیت این طرح فقط رسانه ملی است.
وی تاکید کرد: رسانه ملی از بعد رسانه ای می تواند یک آمیختگی کاملی با برنامه های مختلف همه دستگاه ها و سازمان ها داشته باشد و تمام برنامه های سالانه دستگاهها را منعکس کند.
دکتر محمد زاده در پایان گفت: از تمام مراحل این طرح مستند سازی می شود و از سیما پخش خواهد شد.
حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز با تحسین انتخاب این سوره به عنوان محور طرح 1450 و اشاره به مفاهیم سوره حدید و برشماری صفات الهی و توصیف خداوند در این سوره، موضوعات و مفاهیم کاربردی موجود در این سوره را یادآور شد و از اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات موجود در این سوره نام برد که می شود به آن پرداخت.
حجت الاسلام محمدی طرح 1450 را یکی از مهمترین طرحهای قرآنی دانست و بر همکاری همه دستگاه ها و مشارکت آنان تأکید کرد.
در این جلسه آقای دکتر ایزدی قائم مقام شبکه قرآن و معارف سیما گفت : در این طرح، برنامه سازی متعدد و متنوع تدارک دیده شده است که علاوه بر حضور میهمانان و کارشناسان در برنامه ها ، مسابقه تلفنی و پیامکی نیز تدارک دیده شده است. 
ایزدی یاد آور شد: در طرح 1450 ، 1450 جایزه  اهدا خواهد شد که شامل   1400 جایزه 200 هزار تومانی و  50 جایزه یک تا پنج میلیون تومانی خواهد بود.
وی تاکید کرد: علی رغم مشکلات مالی موجود، در همین چند روز آینده تعهدات مالی طرح 1449 انجام خواهد شد.
در این جلسه مسئولین و نمایندگانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان قرآن و عترت بسیج ، ستاد عالی نظارت و و هماهنگی کانون های مساجد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دارالقرآن، اتحادیه تشکل های قرآنی و معاونت فرهنگی مترو حضور داشتند و با ارائه مطالب و پیشنهادات، نحوه مشارکت در طرح سازمانها و نهادهای قرآنی را اعلام کردند.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار