در سال 95 تعداد 6 واحد تولیدی درمهاباد بدون استفاده از تسهیلات رونق تولید افزایش ظرفیت داده و یا مجدداً راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد گفت با بیان این خبر اظهار داشت: هم‌اکنون در این شهرستان 77 واحد صنعتی فعال و 18 واحد نیمه فعال وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد جوازهای صادر شده 33 فقره بود که از این تعداد 25 جواز در شهرک صنعتی و هشت جواز در حومه شهر واقع شده‌اند.

قادری با اشاره به اینکه تعداد 25 طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری یک میلیون و 511 هزار و 373 میلیون ریال و با پیش‌بینی اشتغال 942 نفر در حال اجرا است تصریح کرد: این در حالی است که تعدادی از این طرح‌ها در سال 96 قابلیت بهره‌برداری دارند.

وی اظهار داشت: در سال 95 تعداد 9 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده که با سرمایه‌گذاری 10 میلیون و 747 هزار و 679 میلیون ریال زمینه اشتغال 667 نفر را فراهم کرده که بخش عمده آن مربوط به سرمایه‌گذاری واحد پتروشیمی است و همچنین تعداد هشت واحد پروانه بهره‌برداری خود را اصلاح کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 41 واحد در سامانه بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کرده‌اند گفت: در این رابطه پس از بررسی در کارگروه رفع موانع تولید استان تعداد 9 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده که مجموع میزان تسهیلات اختصاص یافته 107 هزار و 900 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، زمینه اشتغال 622 نفر در واحدهایی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند فراهم شده است.

قادری گفت: خوشبختانه در سال 95 تعداد 6 واحد تولیدی با همت و توان مدیران واحدها و بدون استفاده از تسهیلات رونق تولید افزایش ظرفیت داده و یا مجدداً راه‌اندازی شده‌اند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات پیش رو، تعدادی از واحدهای فعال و نیمه فعال با مشکل نقدینگی مواجه شده و به تبع آن امکان اجرای تعهدات بیمه‌ای در موعد مقرر میسر شد افزود: بنابراین در اجرای ماده 13 قانون، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، تعداد 51 واحد به سازمان تأمین اجتماعی جهت بخشودگی جرایم بیمه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اهم اقدامات بخش نظارت و بازرسی در سال گذشته اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع سه هزار و 933 مورد نظارت و بازرسی در شهرستان مهاباد صورت گرفت و تعداد 341 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قادری تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله نیز دو میلیارد و 976 میلیون و 456 هزار و 230 ریال بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.