با موافقت نمایندگان مجلس مانع‌شوندگان از انجام بازرسی ماموران سازمان محیط زیست به جزای نقدی محکوم می‌شوند.

مانع‌شوندگان از انجام بازرسی ماموران سازمان محیط زیست به جزای نقدی محکوم می‌شوند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (دوشنبه 21 فروردین ماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه هوای پاک با ماده 15 و 16 این لایحه موافقت کردند.
 
به موجب این مصوبه، شهرکها، مراکز و واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی جدیدالاحداث مکلفند برحسب اقلیم، حداقل ده‌درصد (۱۰ %) از فضای تخصیص داده شده جهت احداث واحد مربوطه را به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب منطقه اختصاص دهند. بهره‌برداری از واحدهای مذکور منوط به رعایت این ماده و تأیید آن توسط سازمان می‌باشد.

همچنین نمایندگان در ماده ۱۶ تصویب کردند: کسانی که از انجام بازرسی مأموران سازمان، برای نمونه‌برداری و تعیین میزان‌آلودگی ناشی از فعالیت مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی ممانعت به‌عمل آورند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات موردنیاز سازمان را در اختیار ایشان نگذارند و یا اسناد و مدارک و اطلاعات خلاف واقع ارائه نمایند، به حداقل جزای نقدی درجه (۷) محکوم و درصورت تکرار به حداقل پرداخت جزای نقدی درجه (۴) محکوم می‌شوند.

تبصره ۱ - تمامی مراکز و واحدهای متوسط پنجاه نفر به بالا موضوع این قانون برای انجام امور مربوط به نمونه‌برداری، اندازه‌گیری، پایش و کنترل مستمر آلودگی هوا مکلف به ایجاد واحد سلامت، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) و به‌کارگیری متخصص محیط‌زیست می‌باشند.
 
تبصره ۲ - آزمایشگاههای معتمد و همکار نیز درصورت ارائه گزارش غیرواقع، به پرداخت جریمه نقدی به میزان.

ده میلیون (۱۰. ۰۰۰. ۰۰۰) تا یکصد میلیون (۱۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰) ریال محکوم و درصورت تکرار تعلیق یا لغو امتیاز می‌گردند.
 
تبصره ۳ - بازرسی سازمان از مراکز طبقه‌بندی شده، مطابق آیین‌نامه‌ای است که به پیشنهاد مشترک سازمان، وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اطلاعات و سازمان انرژی اتمی حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار