منابع خبری از تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت 870 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی و دیگر مناطق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الغد چاپ اردن نوشت : کار شرکت های شهرک سازی اسرائیلی به دنبال تصویب قانون قانونمند کردن شهرک سازی رونق گرفته است، این قانون به مقامات اسرائیل اشغالگر اجازه می دهد تا سرزمین های فلسطینی را غارت کنند، به طوری که مقامات اسرائیلی اعلام کردند در آینده 870 واحد مسکونی جدید احداث خواهند کرد که بیشتر این واحد ها در قدس اشغالی واقع است.

دفتر ملی دفاع از اراضی و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد: کابینه اسرائیل با پافشاری بر ادامه شهرک سازی و تسهیل فعالیت شرکت های شهرک سازی جامعه جهانی را به چالش می کشد، شرکت های شهرک سازی بازوهای اسرائیل اشغالگر برای تصاحب بیشتر سرزمین های اشغالی به شمار می آیند.

دفتر ملی دفاع از اراضی و مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارشی در این زمینه تاکید کرد ساخت و ساز شهرک ها به ویژه پس از جنجال سیاسی درباره قانون قانونمند کردن شهرک سازی افزایش خواهد یافت.

کابینه اسرائیل اخیرا با برپایی شهرکی با 2000 واحد مسکونی جدید موافقت کرد. این گزارش درباره موافقت کنست (پارلمان) اسرائیل با اصلاح قانون برنامه ریزی و ساخت و ساز هشدار داد که به موجب آن روند ویرانی تاسیسات فلسطینی تسریع می یابد و فلسطینیان نمی توانند به دادگاه ها شکایت کنند.

در این گزارش با اشاره به اهمیت موضع اتحادیه اروپا و درخواست از مقامات اسرائیل اشغالگر برای توقف تخریب خانه های فلسطینیان در (منطقه موسوم به) منطقه (ج) در کرانه باختری رود اردن آمده است این موضوع نقض قانون بین المللی و توافقنامه ژنو است و باعث بیرون راندن فلسطینیان خواهد شد.

از سوی دیگر موسسه بین المللی القدس اعلام کرد: اسرائیل اشغالگر با تدابیر امنیتی و طرح های یهودی سازی، غارت، تخریب و مصادره دارایی ها به سرکوب های خود در قدس اشغالی ادامه می دهد تا آثار این شهر را تغییر دهد.

این موسسه که مقر آن در بیروت است در گزارش خود درباره شهر قدس در ماه گذشته تاکید کرد: نیروهای اشغالگر هشت باب خانه را در قدس اشغالی ویران و با سیمان، ورودی خانه شهید فادی قنبر در محله جبل المکبر در جنوب شرق قدس اشغالی را مسدود کردند. نیروهای اشغالگر همچنین یک خانه در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی را تخریب و دو شهروند ساکن قدس را مجبور کردند خانه های خود را در شهرک سلوان و محله بیت حنینا تخریب کنند.

در این گزارش که به محورهای یهودی سازی سرزمین و مقدسات، ساکنان، اشغالگران و عملیات مقاومت در شهر قدس می پردازد آمده است: بر اثر درگیری ها با نیروهای اشغالگر که به یورش خود به روستاها و شهرک های فلسطینی ادامه می دهند یک جوان از شهر قدس و یک زن فلسطینی شهید شدند و شمار زیادی از فلسطینیان هم زخمی شدند.

براساس این گزارش مقامات اشغالگر همچنین به حملات وحشیانه خود به مسجد الاقصی با هدف کنترل کامل مسجد ادامه دادند و 10 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی را بازداشت و 88 نفر را برای مدت زمان های متفاوت از مسجد الاقصی تبعید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار