تعویق انتشار گزارشی مرتبط با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل از تعویق انتشار گزارشی درباره شرکت های مرتبط با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد، صدور گزارشی را درباره تهیه فهرستی از شرکت هایی که با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی ارتباط دارند، به تعویق انداخته است.

«خواکین الکساندر مازا مارتلی» رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: زید بن رعد الحسین به او توصیه کرده انتشار این گزارش را به تعویق اندازد ولی خود معتقد است این گزارش باید در اولین فرصت پیش از مهلت نهایی که اواخر دسامبر 2017 است منتشر شود.

براساس این گزارش، این پرونده ای حساس است زیرا شرکت هایی که نامشان در فهرست شورای حقوق بشر سازمان ملل ذکر شود ممکن است تحریم شوند یا سهامدارانشان از آنها خارج شوند تا فشار بر اسرائیل به علت شهرک سازی در کرانه باختری که اکثر کشورها آن را غیرقانونی می دانند، افزایش یابد.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس از شورای حقوق بشر به علت مطرح کردن چنین طرحی که شماری از کشورها از جمله پاکستان آن را ارائه کردند، انتقاد و فهرستی را که قرار است از شرکت ها تهیه شود «لیست سیاه» توصیف کرد.

دیپلمات ها می گویند معیارهای قرار دادن اسامی شرکت ها در چنین فهرستی پیچیده است و هنوز معلوم نیست آیا شرکت هایی که در فهرست قرار گیرند می توانند به این مسئله اعتراض کنند یا خیر.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار