با هدف معرفی يافته های تازه در حوزه رباتيک هفتمین کنفرانس هوش مصنوعی و نهمین سمپوزيوم بین المللی رباتيک امروز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوين برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس دانشگاه ازاد اسلامی قزوین گفت : نسل چهارم صنعت با محوریت علوم سایبری ,رباتیک و هوش مصنوعی شکل گرفته است که صنعت با این سه محور می تواند رقابت پذیر باشد و خدمات بیشتری به بشر ارائه دهد .

موسی خانی با اشاره به اینکه محوریت آینده هوش مصنوعی است گفت : باید در این حوزه خلاقیت ها را به نوآوری تبدیل و کارافرینی دیجیتال ایجاد کنیم .

 نوروزی دبير اجرايي سمپوزيوم گفت : اين سمپوزيوم با محورهاي هوش مصنوعي ، نرم افزار و سخت افزار ربات ، پردازش داده هاي سنسورها و کنترل ، ارتباط انسان و ربات ، طراحی مکانیکی و مکانیزم ها ,سيستم هاي چند عاملي و چند رباتي و کاربرد رباتيک برگزار شد.

به گفته ی وی اين کنفرانس موقعيت مناسبي را براي معرفي،بحث وتبادل نظردرمورد يافته هاي جديد علمي در موضوعاتي ازجمله رباتيک ، هوش مصنوعي، رباتهاي فوتباليست، رباتهاي امدادگر، رباتهاي خانگي ورباتهاي دانش آموزي درربوکاپ فراهم می آورد .

دبیر اجرایی کنفرانس گفت : 110 مقاله براي ارائه در اين سمپوزيوم ارسال شده است که 50 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود : 36 مقاله به شکل شفاهی و 14 مقاله هم بصورت پوستر ارائه شده است.

به گفته  نوروزی مقالات پذیرفته شده دراین کنفرانس علمی –تخصصی در پایگاههای بین المللی آی تریبلی و سیویلیکا نمایه می شوند و مقالات برتر در مجلات معتبر علمی و پژوهشی به چاپ خواهند رسید.

نهمین سمپوزيوم وهفتمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتيک در راستاي برپايي دوازدهمین دوره مسابقات بين المللي ربوکاپ آزاد ايران برگزار شد.

تیم روبوکاپ دانشگاه آزاد قزوین با کسب شش مقام به مقام نخست این مسابقات دست یافت.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.