وزیر کشور گفت: دولت بستر و زمینه سرمایه گذاری و کسب وکار را روانتر از گذشته کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در شورای اداری و نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی استان تاکید کرد: دولت تلاش کرده است تا فرایند اداری و بانکی را برای سرمایه گذاری ، رفع موانع تولید و کسب و کار را  نسبت به سال قبل  آسانتر کند.
تسهیل روند سرمایه گذاری و کسب و کار

وی اضافه کرد: در این زمینه با حمایت نمایندگان  قوانینی را در مجلس به تصویب رسانده است.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید اقتصاد مقاومتی را در تولید و سرمایه گذاری محدود کرد افزود: اگر با تغییرات علم و فناوری حرکت نکنیم عقب می مانیم و شاهد تعطیلی واحد های تولیدی خواهیم بود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در این زمینه باید دانش بنیان حرکت کرد و از تجربیات دیگر و همچنین تکنولوژی بهره گرفت.

وزیر کشور گفت: دولت این موضوع را با اعتقاد پیگیری می کند و به این موضوع نگاه کوتاه مدت ندارد بلکه آنرا فرایندی بلند مدت می بیند.

وزیر کشور ، تغییر ساختارها و ریل گذاری های جدید را  از جمله برنامه های بلندمدت  بیان کرد.
رحمانی فضلی گفت: اقتصاد مقاومتی کار سختی است چراکه ما یک عقب افتادگی تاریخی داریم و از ظرفیتها نتوانسته ایم بخوبی استفاده کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد بدلیل حفظ امنیت ، استقلال کشور و همچنین رفاه مردم باید در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

استاندار قزوین هم در این نشست با اشاره ظرفیتها و توانمندی های استان در عرصه های مختلف گفت: با وجود تحریمها و متاثر شدن درآمدهای دولت ،با تلاش دولت و فعالان عرصه های مختلف در این سه سال فضای اقتصادی استان با طراوت و شاداب است.

فریدون همتی افزود: امسال هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان باید وصول و به خزانه ملی واریز کنیم که با توجه به ظرفیتهای استان وتغییر روشها و فرایندها این مهم دست یافتنی است.

استاندار تعهد شغلی امسال استان را 20  هزار شغل  اعلام کرد که  در چهارماهه امسال آن بیش از  ۵ هزار مورد آن  محقق شده است.

تسهیل روند سرمایه گذاری و کسب و کار

همتی همچنین گفت: پس از برجام  فضای سرمایه گذاری خارجی در استان رونق گرفته و تاکنون ۳۷۱ میلیون دلار سرمابه گذاری قطعی شده است.

استاندار گفت: این میزان سرمایه گذاری بالاتر از نصف ۴۴ سال اخیر استان است.

حجت الاسلام تلخابی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست ، از  وزیر کشور و استاندار قزوین بخاطر برگزاری انتخاباتی سالم و بدون مشکل در کشور و استان قدردانی کرد.

وی نا امید کردن مردم را آرزوی دشمن دانست و گفت:  همه باید در جهت امیدواری مردم قدم برداریم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مدیران توصیه کرد : انتخاباتی عمل نکنند چراکه اگر فقط به وظیفه خود عمل کنیم نتیجه انتخاباتی هم خواهدداشت.

طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت : اقتصاد مقاومتی باید منجر به خوداتکایی شود.

وی افزود:  بیشتر کارهای انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی  ژور نالیستی و خبری است است.

طاهرخانی افزود:  در این زمینه نباید به دنبال نظریه پردازی و تئوری سازی باشیم.

این نماینده مجلس گفت: اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشود فاصله طبقاتی زیاد می شود و آینده ای نگران کننده خواهیم داشت.

در این جلسه همچنین نمایندگان بانوان ، دامداران ، کار آفرینان و کار فرمایان ، دانشگاهها  و گردشگری ضمن بیان مشکلات بر سرمایه گذاری در زمینه دانش رباتیک و نرم افزار ، حمایت بیشتر از تولید کنندگان و کارآفرینان ، حمایت پس از تولید ، اعطای تسهیلات بانکی و نگاه به مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و و فراهم کردن زیرساختهای مناسب تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.