گودرزی در نطق میان دستور:

دستیابی به دانش هسته‌ای گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم رستم و ممسنی گفت: دستیابی به دانش هسته‌ای گامی مهم و ارزشمند در راستای اقتصاد مقاومتی و بسترساز رشد و شکوفایی صنعتی و اقتصادی کشور ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود گودرزی نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس شورای اسلامی پیرامون  مسائل ملی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال 96 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری نمودند.

وی ادامه داد: عدم اشتغال و بیکاری دغدغه خانواده‌های ایرانی است که حل آن نیازمند مشارکت همه قوای دولتی و بخش خصوصی است. برای عملیاتی نمودن شعار مقام معظم رهبری باید هیأت ویژه‌ای متشکل از نخبگان فکری و ابزاری و مسئولین اجرایی و با دستور کار مشخص جهت تهیه شود.
 
نماینده مردم رستم و ممسنی  افزود: اینکه مجلس منتظر دولت و دولت منتظر مجلس باشد به فرجام صحیح نخواهیم رسید و نیازمند عزم و عمل ملی هستیم.

وی پیرامون روز فناوری هسته‌ای گفت: دستیابی به دانش هسته‌ای گامی مهم و ارزشمند در راستای اقتصاد مقاومتی و بسترساز رشد و شکوفایی صنعتی و اقتصادی کشور ما خواهد بود. امروز در زمینه ساخت سانتریفیوژهای نسل‌های مختلف به خودکفایی رسیدیم و اخیرا مدل پیشرفت‌های سانتریفیوژ IR8 را گازدهی نموده‌ایم. این موفقیت‌ها مرهون خون شهیدان انقلاب، شهدای هسته‌ای و هوشمندی مقام معظم رهبری و تلاش دولت خدمتگزار و متخصصین توانمند کشورمان است.

گودرزی با اشاره به موضوع آموزش و پرورش همچون اشتغال در این وزارتخانه عنوان داشت: موضوع آموزش و پرورش همچون اشتغال یک مسئله جدی و ملی است و نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای حل آن است. معیشت فرهنگیان و مکانیزم کیفیت جذب و بکارگیری فرهنگیان و به طور کلی تحول در نظام آموزش و پرورش موضوعات پایه‌ای و مهمی است که با طرح تریبونی حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه، دغدغه بیکاران و در آموزش و پرورش دغدغه شاغلین را داریم. باید مجمعی متشکل از دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری،  مسئولیت تدوین نقشه راهی را بر عهده بگیرند تا در یک بازه زمانی مشخص و بر اساس تدبیر و عقلانیت و دور از احساس گرایی و جوسازی وضعیت موجود آموزش و پرورش را در جهت ترقی و تعالی ساماندهی نمایند.

نماینده مردم رستم و ممسنی افزود: احداث سد پارسیان تراژدی اجتماعی مردم خطه ممسنی بوده و شغل اکثر آنها کشاورزی است و امیدواریم با احداث آن شامل رونق کشاورزی و اقتصاد خانواده‌های خود باشند. مکاتبه‌ای با ریاست جمهور و مذاکره‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتم که دستور اقدامی به وزارت نیرو صادر کردند.
 
وی ادامه داد: از وزیر نیرو انتظار داریم طبق جلسه‌ای که با او در سال گذشته داشتیم حداکثر تا پایان هفته آینده جلسه‌ای در خصوص روند احداث سد برگزار کنند.

نماینده مردم رستم و ممسنی پیرامون پروژه پتروشیمی ممسنی گفت: 12 سال است که بر اساس یک تصمیم ملی و به منظور کمک به رفع اشتغال و توسعه شهرستان‌های ممسنی و رستم پروژه پتروشیمی در این منطقه تعریف شده است و پس از گذشت این سال‌ها و مشارکت 20 درصدی مردم در خرید سهام پتروشیمی اقدام موثری صورت نگرفته است. چرا این سرمایه‌گذاران به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت نفت مسئولیت دارد که این برنامه و هدف ملی را پیگیری و نظارت نماید. واگذاری پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی رافع مسئولیت نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار