قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از ورود دروس پیشگیری از اعتیاد به کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها از سال آینده خبر داد.

به گزارش حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مویدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اضافه شدن چند کتاب درسی برای دوره ابتدایی و متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۵ در زمینه پیشگیری در سطوح مختلف جامعه در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد ۴۲ درصد فعالیت خود را افزایش داد.

علی مؤیدی افزود: در مسأله مقابله به لحاظ همجواری با کانون تولید و توزیع مواد مخدر یعنی دو کشور افغانستان و پاکستان، بسیاری از مبادی ورودی مواد مخدر در شرق کشور را مسدود کردیم و شاهد رشد ۱۴ درصدی کشفیات مواد افیونی در سال گذشته بودیم.

وی افزود: علی رغم فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در جریان مقابله با ورود مواد مخدر به کشور، عدم همکاری کشورهای دارای مرز مشترک با ایران در شرق، جریان مبارزه با مواد مخدر را با مشکلات بسیاری مواجه می کند و هیچ گونه همکاری از سوی کشورهای مذکور مشاهده نمی شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح ساماندهی معتادان متجاهر در سال ۹۵ به ویژه در ماه پایانی سال در ۱۲ استان کشور به اجرا درآمد که طی آن بیش از ۲۴ هزار معتاد متجاهر ساماندهی شدند.

وی تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۰ تن از معتادان متجاهر ساماندهی شدند و ۸ هزار خرده فروش مواد مخدر به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

مؤیدی گفت: ۳۰ درصد افرادی که تحت عنوان معتاد متجاهر ساماندهی شدند دارای سابقه سرقت و دیگر جرایم هستند.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست دولت در بحث آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، در سال جدید نیز با جدیت بیشتری در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به فعالیت خود ادامه می دهد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث آموزش سطوح مختلف مقاطع تحصیلی، بحث پیشگیری از اعتیاد در قالب دروس ویژه هر پایه دنبال می‌شود که بر این اساس کتاب پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پر خطر تألیف شده است و برای تدریس در سال جدید به آموزش و پرورش ارایه خواهد شد.

مؤیدی خاطر نشان کرد: آمار اعتیاد در میان دانش آموزان کشور نگران کننده نیست و برخی رسانه‌ها با آمار غلط فضای آموزشی را ملتهب می کنند.

وی افزود: تنها راه برون رفت از بحث اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده از پتانسیل های درون جامعه است و با توجه به گستره آسیب های اجتماعی هیچ گاه تکیه بر یک مرکز دولتی در کاهش میزان آسیب‌ها موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع خرید و فروش نوزادان معتاد به شکلی که توسط یکی از عوامل شورای شهر مطرح شده صحت ندارد و اصل این مسأله از سوی نهادهای مرتبط در دست بررسی است.

مؤیدی تصریح کرد: در موضوع مجازات اعدام و اخبار مرتبط با آن، برخی رسانه ها در پیگیری این مسأله به دنبال فراهم کردن فرصت برای قاچاقچیان هستند و در این موضوع ما و سایر دغدغه مندان نظام، تنها به اصلاح قانون مجازات اعدام موافق هستیم و این مسأله به هیچ عنوان به معنای «حذف اعدام» نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار