معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی استان فارس:

محدودیت اعتبار باعث شده که فقط نظاره‌گر برخی از مسائل باشیم

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معتقد است محدودیت اعتبار باعث شده که فقط نظاره‌گر برخی از مسائل باشند.

عبدالرضا نصیری، معاون فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اگرچه همه آثار فرهنگی نیازمند حفاظت هستند اما با توجه به اینکه حفاظت نیازمند اعتبار است و اعتبار ما نیز در حفاظت از میراث فرهنگی محدود است، باید گفت که محدودیت اعتبار باعث شده که فقط نظاره‌گر برخی از مسائل باشیم. البته اعتباری که امسال به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته نسبت به سال‌های گذشته خوب بوده است.

وی افزود: ما 2870 اثر فرهنگی در استان فارس داریم که حتی نمی‌توانیم سراغ برخی از آنها هم برویم. هم‌اکنون نیز اگرچه به نظر می‌رسد که کار رسیدگی به ارگ کریمخانی به اتمام رسیده اما در حقیقت 30 درصد کار رسیدگی به این بنا باقی مانده است.

معاون فرهنگی اداره میراث فرهنگی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش ورود بخش خصوصی به حوزه رسیدگی و حفاظت از میراث فرهنگی را راهکار مناسبی برای رفع مشکلات اعتباری این حوزه دانست و گفت: زمانی که صندوق احیاء تشکیل شد تصور همه این بود که تحولی ایجاد می‌شود اما نشد.
 
نصیری ادامه داد:ما اگر بتوانیم موضوع واگذاری برخی از مباحث مرتبط به حوزه محافظت و رسیدگی به بناهای تاریخی را محقق کنیم، خیال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بناها راحت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: ما در حال حاضر نگران وضعیت بناهایی چون گنبد سروستان و گنبد قلعه دختر هستیم.
 
نصیری در بخش پایانی سخنانش به تشریح برنامه‌های این معاونت در هفته‌های پرداخت و اظهار داشت: در دو هفته آینده کارمان را در بقعه شیخ خلیفه جهرم و مقبره جاماسب حکیم که فراموش شده بودند، شروع  می‌کنیم و حداقل اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان را به رسیدگی به این دو بنا اختصاص می‌دهیم.
 
معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خاطرنشان کرد: به طور قطع در آینده نزدیک در بافت تاریخی شیراز و بازار حکیم نیز حتما ورود می‌کنیم.
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار