معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امسال با افزایش 30 درصدی، تعداد غرفه‌ها در بازارچه‌های صنایع‌دستی به 400 رسید و آمار فروش محصولات را فارغ از میدان امام به یک میلیارد و 390 میلیون تومان رساند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر جعفرصالحی  در خصوص نقش‌خانه هنرهای سنتی اظهار کرد: این مکان ابزاری برای فروش صنایع‌ دستی است که معمولاً به صورت دوره‌ای برای هنرمندانی که در فروش محصولاتشان دچار مشکل هستند، مکانی برای عرضه فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقش‌خانه هنرهای سنتی با مدیریت میراث فرهنگی اداره شده و  تنها 5 غرفه در آن قرار دارد، افزود: هزینه‌ای که برای اختصاص این غرفه‌ها گرفته می‌شود ناچیز است و در قبال خدماتی که توسط بخش خصوصی ارائه شده اخذ می‌شود.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: هنرمندانی که از میراث فرهنگی مجوز دارند، فعالیتشان رسمی است و آثارشان ایرانی، با کیفیت و با قیمت متعادل است می‌توانند برای رزرو این غرفه‌ها در نقش‌خانه هنرهای سنتی واقع در جنب مسجد شیخ لطف‌الله اقدام کنند.

جعفرصالحی به آمار فروش صنایع‌ دستی در ایام نوروز هم اشاره کرد و گفت: امسال 302 غرفه‌ای که در بازارچه‌های صنایع‌ دستی در کنار ابنیه تاریخی برگزار شده بود، با افزایش 30 درصدی به 400 غرفه رسید و فروش محصولات را به یک میلیارد و 390 میلیون تومان رساند که این آمار جدای از میزان فروش میدان امام است.

وی با اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز از 24 شهرستان استان اصفهان بیش از 19 شهرستان در حوزه صنایع‌ دستی فعال بودند، خاطرنشان کرد: فعالیت این تعداد نسبت به سال گذشته رشدی 60 درصدی داشته است.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: در ایام نوروز سعی شده بود تا در غرفه‌های بازارچه صنایع‌ دستی در چهل‌ستون برای مراعات کسبه میدان امام رشته‌های اصلی چون قلم‌زنی، میناکاری، خاتم و قلمکار را عرضه نکنیم.

جعفرصالحی اضافه کرد: در این غرفه‌ها فروش زیورآلات، ظروف مسی، ملیله‌کاری و معرق با وجود اینکه از رشته‌های اصلی صنایع‌ دستی در اصفهان نبود با استقبال خوبی از سوی مسافران نوروزی مواجه شد.

وی در پایان یادآور شد: فروش و تعداد غرفه‌های صنایع‌ دستی در ایام نوروز در اصفهان و 19 شهرستان استان رشدی 30 درصدی داشته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.