نوروز امسال این مدیریت در راستای تنظیم بازار و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم، اقدام به توزیع بیش از344 تن شامل 183 تن برنج، 31 تن گوشت مرغ، 1.3 تن گوشت قرمز، 104 تن پرتغال و 25 تن سیب درختی بین شهروندان نموده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محرمعلی دیانتی در دیدار نوروزی با کارکنان این مدیریت با تبريك سال جديد و قدردانی از زحمات کارکنان خدوم و زحمتکش مديريت جهاد كشاورزي در سال گذشته، با اشاره به نامگذاري سال جديد با عنوان: « اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال » از سوی مقام معظم رهبری در راستای عمل به منویات معظم له، اظهار کرد: کارشناسان این مدیریت در کنار کشاورزان و تلاش گران عرصه تولید محصولات کشاورزی امسال وظیفه سنگینی را برعهده دارند؛ و می بایست جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تلاش مضاعفی نمایند.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی و داخلی بویژه تولید محصولات کشاورزی به عنوان تولیدات داخلی از الزامات عملیاتی نمودن اقتصاد مقاوتی است.

ديانتي، خاطر نشان کرد: با توجه به اينكه 40درصد شاغلين شهرستان در بخش كشاورزي و 20درصد در صنايع وابسته به بخش كشاورزي، فعاليت مي نمايند، در این راستا اقتصاد شهرستان وابسته به بخش كشاورزي است.

وی با ارائه گزارشي اجمالي از عملكرد مديريت جهاد كشاورزي مياندوآب در سال 95، به خود ارزيابي و بررسي نقاط قوت و ضعف سال گذشته، تبيين خط مشي ها ، سياستها و برنامه هاي اجرائي سازمان در بخش هاي مختلف كشاورزي در سال جاري، چالش هاي پيش روي واحدهاي مختلف تولیدی جهت افزايش عملكرد و رفع موانع و نواقص موجودتاکید کرد.

دیانتی افزود: سال زراعی 95-94 سال موفقی به لحاظ كشاورزي بود؛ توانستیم بار دیگر در تولید گندم به خودکفایی برسیم به طوری که بیش از 8 میلیارد تومان جذب اعتبارات در بخش مکانیزاسیون داشته باشیم .

وی در ادامه، توسعه کشتهای گلخانه ای، گیاهان دارویی، پرورش ماهی، سامانه های نوین آبیاری، کشت مکانیزه، صنایع تبدیلی و تکمیلی از اولویت های کاری مدیریت جهاد کشاورزی در سال 96 در راستای افزایش تولید، اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب برشمردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.