تیم وحدت یزد این هفته در شرایطی در بوشهر به مصاف ایرانجوان می‌رود که در شرایط آرمانی به سر می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تیم وحدت یزد بعد از گذر از سختی‌های بسیار، در چهار هفته‌ی اخیر هشت امتیاز به ارمغان آورده است و اگر در چهار هفته‌ی انتهایی لیگ یک موفق به کسب همین هشت امتیاز هم شود می توان به بقا برای پنجمین سال پیاپی چشم داشت.

ولی چه اکسیری در تیم تحت الامر امیری معجزه کرد؟

 ١ -همدلی

تشکیل هییت مدیره‌ی تیم وحدت در کنار موسوی تیم وحدت را صاحب بزرگتر کرد.
هرچند خلا هایی همچنان در این رهبری حس می‌شود، اما این اتفاق توانسته بار زیادی را از دوش امیری بردارد و این به آن معنی است که مربی ٦٢ ساله یزدی‌ها بیش از آن که درگیر مسائل حاشیه‌ای شود تمرکز خود را بر موضوعات فنی تیم خود گذاشته است.

 ٢ -صداوسیما

پخش مستقیم رشته‌های ورزشی از شبکه‌های مختلف صداوسیما هرچند از نظر حقوقی، اما و اگر هایی داشته باشد ولی به طور حتم موتور محرکه‌ای هم برای بازیکنان یک تیم است و هم برای تماشاگر!
قطعا این مسئله برای تیم وحدت نیز صادق است؛ پخش بازیهای تیم وحدت از شبکه‌ی تابان، آنالیز و پیگیری آخرین وضعیت تیم یزدی از برنامه‌های ورزش در یزد و باورزش خود تاثیر به سزایی در نتایج آخیر تن‌ها نماینده‌ی لیگ یکی فوتبال ایران داشته است.
هر چند در تصوری غلط این جدیت منشا هزینه قلمداد می‌شود (!) ولی در صورت استمرار این روند معامله‌ای دو سر برد است؛ هم باعث قدرت تیم‌های ورزشی می‌شود و هم موجب جذب بینندگان تلوزیونی.

 ٣ -پنج-سه-دو

کونته، فن خال، الگری و... بعد از سال‌ها منسوخ شدن سیستم پنج دفاعی زمینه ساز بازگشت این سیستم به فوتبال نوین شده اند.
تجربه‌ی خوب این سبک قرارگیری بازیکنان در حساس‌ترین نقطه‌ی زمین به خصوص برای موفقیت تیم‌های ضعیف‌تر راه بسیار خوبی شد تا امیری هم در یکی از تیر‌های شانس ترکش خود از این سیستم استفاده کند که البته موفق هم بود.
ثبت پنج کلین شیت توسط نخود ساز گواه این موفقیت بوده است که این گلر بومی را در بهترین شرایط سال‌های اخیرش قرار داده است.
حضور بیک زاویه‌ی خوش نقش و باتجربه در کنار یحیی بیگی جوان و جنگنده کفه‌ی سنگین تیم وحدت بوده است؛ حضور یحیی بیگی منجر به کم شدن وظیفه دفاعی بیک شده است و همین موضوع خطرات یزدی‌ها را بر روی دروازه‌ی حریفان بیشتر و سهمگین‌تر میکند.
بازی گرفتن از نادم، رخشان و کیانی به عنوان سه دفاع مرکزی حضور ازادانه‌تر بخشی پور و شبان را به عنوان پیستون در برداشته است.
همین عوامل خود به خود فاصله زیاد بین خطوط که یکی از ضعف‌های اصلی نیم فصل اول تیم وحدت-فولاد بوده را به خودی خود از بین برده است.

عوامل یادشده علائم در خوری از بهبودی تیم وحدت دارد ولی کاتالیزور اصلی موفقیت یزدی‌ها بی شک حضور تماشاگران و همدلی فوتبالدوستان یزدی می‌باشد که در آینده نزدیک می تواند موفقیت‌های بزرگتری را برای فوتبال یزد به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.