مدیرکل میراث فرهنگی استان از استقبال میهمانان نوروزی از اقامت گاههای بوم گردی در نقاط مختلف استان خبرداد.

استقبال نوروزی از واحدهای بوم گردی کرمان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود وفایی گفت:  3میلیون و320 هزار و 769 نفر گردشگر و مسافر در ایام نوروز امسال به این استان سفر کرده‌اند.
 

وی با بیان اینکه باغ فتح آباد کرمان و باغ شاهزاده ماهان با 110هزار بازدید کننده  بیشترین بازدید از اماکن تاریخی را داشتند اظهار کرد: ارگ بم، حمام گنجعلیخان، روستای تاریخی میمند در رده های بعدی بیشترین بازدیدها قرار داشتند.
 
وی از 13هزار بازدید از ارگ راین خبرداد وگفت: خانه آقا علی رفسنجان نیز به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان با رشد 26درصدی بازدیدها روبرو بود.
 

وفایی خاطرنشان کرد: در مجموع در ایام نوروز 1396 بیش از 3 میلیون و 695 هزار نفر از کلیه جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال 129 هزار و 443 نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش و حدود 52 هزار نفر نیز در مراکز اقامتی استان اسکان گزیده اند، اظهار کرد: این آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 25 و 43 درصد رشد را نشان می دهد. از مجموع 52 هزار نفری که در مراکز اقامتی استان اسکان داشته اند 25 هزار نفر در هتل ها، 14 هزار نفر در مهمانپذیرها وبیش از 13 هزار نفر در خانه های بوم گردی اقامت داشته‌اند.

وفایی، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و استقبال بالای گردشگران از این واحدها را نقطه عطفی در گردشگری استان کرمان دانست و افزود: در ایام نوروز 96 بیشترین اقامت ها در واحدهای بوم گردی بخش های شهداد، بافت و ماهان از توابع شهرستان کرمان بوده است.
 
بیش از 315هزار و 868 نفر از موزه های این استان بازدید داشته اند که این آمارها نشان از افزایش 49 درصدی بازدید از موزه‌های استان دارد.
کرمان امسال با شعار کرمان بزرگترین میهمان خانه ایران به استقبال نوروز رفت.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار