معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به اینکه مساله آب و اشتغال مهمترین مشکلات موجود در کشور است، گفت: ظرفیت آبی کشور محدود و توسعه افقی کشاورزی نیز غیر ممکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در جلسه کارگروه آب و خشکسالی کمیسیون کشاورزی این اتاق در شیراز با اشاره به اینکه مساله آب و اشتغال را مهمترین مشکلات موجود در کشور است، افزود: ظرفیت آبی کشور محدود و توسعه افقی کشاورزی نیز غیر ممکن است.
 
کشاورز افزود: الگوی کشت در کشور باید بر اساس میزان آب طراحی شود و بررسی توجیه اقتصادی نیز صورت پذیرد.
 
وی با اشاره به طرح ارزیابی تحویل آب در کانال های شبکه آبیاری درودزن و روند پذیرش، داوری و صدور بیانیه برای استخراج راهکارهایی برای اصلاح و بهبود مدیریت آب در بعد کشوری ادامه داد: این طرح یافته های ارزشمندی را برای تصمیم گیران فراهم آورده و به مدیریت مصرف، تحویل و تنظیم آب نیز پرداخته است.
 
کشاورز با اشاره به اجرای طرح تحویل آب در کانال های شبکه آبیاری درودزن نیز بیان کرد: در اولین گام اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی با تهیه مدلی که حق طبیعت هم در نظر گرفته شده باشد، میزان آبی که می تواند به یکی از شاخه های درودزن اختصاص یابد را بررسی و سپس ظرفیت تحویل و تامین زمانی و مکانی آب را برآورد کنند.
 
وی اظهار داشت در مرحله بعد با همکاری کشاورزان، مناسب ترین سناریوی استفاده از این آب تهیه و راهکارهایی برای رفع نارسایی ها و تحویل حجمی و دقیق در شاخه مورد نظر اعلام و به عنوان پایه در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.