مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مجسمه‌های هخامنشی ضبط شده از قاچاقچیان پس از بررسی کارشناسان میراث فرهنگی تقلبی تشخیص داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی با اشاره به مجسمه‌های هخامنشی ضبط شده از قاچاقچیان اظهار داشت: مجسمه‌های گچی دارای روکش طلا که چندی پیش از قاچاقچیان عتیقه و اشیا تاریخی کشف شده بود توسط کارشناسان اداره کل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که تقلبی هستند و نیت قاچاقچیان از اینکار کلاه‌برداری بوده است.
 
وی افزود: مدتی پیش دو مجسمه گچی با روکش طلا در منطقه زرندیه از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و متخلفان به دستگاه قضا تحویل داده شدند ولی بعد از بررسی تیم کارشناسی اداره کل و انجام تجزیه و تحلیل‌های کامل مشخص شد که نیت این افراد کلاه‌برداری بوده و این مجسمه‌ها تقلبی است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه اشتیاق مجموعه‌داران و قاچاقچیان اشیا تاریخی خارج از کشور سبب شده که همواره بازار کلاه‌برداری در این عرصه گرم بوده و همین موضوع سبب اقدام بسیاری از کلاه‌برداران به تهیه اشیا تقلبی می‌شود.
 
حسینی بیان کرد: در این کلاه‌برداری مبلغ 600 میلیون تومان از خریدار این دو شی گرفته شده بود که پس از دستگیری کلاه‌برداران و تحویل آنها به دستگاه قضا و تمامی وجوه، ادوات و اشیا کشف و ضبط شده‌ است.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
آریان
۱۲:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
این احتمال نیست که تقلبی شو دادن دست شما؟ جالبه تو سایت دیوار از دوران زندیه تا اشکانی داره عتیقه خرید فروش میشه