معاون توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از تولید ۱۰۰ دستگاه خودروی ۲ نفره برقی با هدف اشتغال و جذب نخبگان کشور خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پیشرفت علم ربا‌تیک اظهار داشت: هوش مصنوعی و علم ربا‌تیک در دنیا یکی از علوم مهم و مورد توجه در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود و به همین خاطر کشورمان در این حوزه به خوبی قدم برداشته و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی بیان کرد: دانشجویان و نخبگان دانشگاهی علاقه و استعداد زیادی در حوزه هوش مصنوعی و علم ربا‌تیک دارند و به همین خاطر امروزه از این علم و فناوری در زمینه رفع نیازهای کشور استفاده می‌کنند.

وطنی ادامه داد: خودروهای کم مصرف دو نفره از نیازهای امروز کشور محسوب می‌شود که به دلیل برقی بودن موتور آن هیچ‌گونه آلودگی هوا و صوت ایجاد نمی‌کند و این نوع خودرو می‌تواند باعث کاهش ترافیک در کلانشهر‌های کشور شود.

وی عنوان کرد: معاونت علمی فناوری از حوزه ربا‌تیک حمایت همه‌جانبه مالی و تجهیزا‌تی به عمل می‌آورد تا بدین وسیله برخی از نیازهای کشور برطرف شود.

وطنی تأکید کرد: خوشبختانه ایران در حال تبدیل شدن به یک قطب فناوری رباتیک و هوش مصنوعی است و با کشورهای پیشرفته دنیا رقابتی پایاپای دارد.

وی یادآور شد: علم ربا‌تیک و هوش مصنوعی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و جذب نخبگان در کشور شود و به همین خاطر معاونت علمی فناوری با هدف تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی از تولید ۱۰۰ دستگاه خودرو برقی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار