رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت زعفران، پسته و بادام‌زمینی تولیدی استان در سال جاری توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عدیل سروی افزود: برنامه‌های الگوی جدید کشت به تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اردبیل ابلاغ شده است.

وی گفت: با هدف ایجاد ارزش‌افزوده و مدیریت منابع آبی و خاکی الگوی کشت محصولات کشاورزی استان نیازمند اصلاح بود که برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط الگوی کشت تعریف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یادآور شد: بر همین اساس طی سال‌های گذشته کشت محصولات کشاورزی با ارزش‌افزوده بالا و مصرف آبی کمتر توسعه‌یافته است.

سروی گفت: از آن جمله می‌توان به توسعه کشت زعفران، عناب، پسته، بادام‌زمینی، آفتاب‌گردان، دانه‌های روغنی، بادام درختی و گیاهان دارویی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه توسعه کشت در سال جاری نیز دنبال می‌شود، ادامه داد: از آن جمله کشت زعفران و گیاهان دارویی در ۱۱۰ هکتار با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر برنامه ریزی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان به صدور مجوز تأسیس و راه‌اندازی پنج واحد فرآوری و بسته‌بندی زعفران در شهرستان‌های نمین، خلخال و گرمی نیز اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این ۳۵۰ هزار اصله نهال اصلاح شده پسته توزیع می‌شود و ۶۰ هزار اصله نهال پسته برای اولین بار در سال جاری جهت توزیع، تولید خواهد شد.

سروی به توسعه کشت بادام‌زمینی در دو هزار هکتار اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز کشت بادام‌زمینی در دو هزار هکتار عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.