کارگران شاغل در پروژه های ساخت ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر با وجود هشدارهای گروه های حقوق بشری همچنان در شرایط ناگواری کار می کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،شرایط کارگران هندی، نپالی و بنگلادشی که در ساخت و بهینه سازی زیرساخت های 200 میلیارد دلاری قطر برای جام جهانی 2022 مشغول کار هستند، تحت بررسی دقیق گروه های حقوق بشر قرار دارد و آنها می گویند مهاجران در فلاکت زندگی کرده و بدون دسترسی مناسب به آب و سرپناه کار می کنند.
این در حالی است که با توجه به تحقیقات به عمل آمده  صدها نفر از کارگران آسیایی برای پیدا کردن شغلی در ساخت استادیوم های جام جهانی قطر هزینه هایی برای استخدام شدن پرداخته اند و برخی نزدیک به پنج ماه بدون حتی یک روز استراحت، کار کرده اند. 

بر اساس گزارشی (از جمله شهادت کارگران)که به کمیته برگزاری مسابقات  ارائه شده،مهاجرانی هستند که شش روز در هفته روزانه 18 ساعت در ورزشگاه های در حال ساخت کار می کنند و گذرنامه آنها از سوی کارفرمایان گرو گرفته شده است.

سه نفر از کارگران گفتند آنها 148 روز متوالی، نزدیک به پنج ماه ، بدون استراحت کار کرده اند .در حالی که بیش از سه چهارم از 253 کارگران مورد مطالعه نیز گفتند  که آنها به واسطه هایی در کشورهای خود هزینه های استخدام پرداخت کرده اند.
سال گذشته دو کارگر پروژه جام جهانی به اتهام تحریک کارگران به اعتصاب علیه سیستم موجود، اخراج شدند.

در این گزارش 46 صفحه ای عنوان شده قطر شرایط اقامت و ایمنی کارگران را بهبود بخشیده است، با این وجود فعالان می گویند اصلاحات به اندازه کافی انجام نشده است.
مثلا کارگران برای تغییر شغل خود هنوز هم مجبورند از کارفرمایان خود اجازه بگیرند که این وضعیت ممکن است 5 سال هم طول بکشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی پورسیلاوی
۱۹:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
کار کردن در قطر برا جام جهانی
آخرین اخبار