جنبش حزب الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد تسلیحات شیمیایی بهانه‌ای علیه دولت سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ولید سکریه" عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک گفت: «سوریه تاکنون از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است و استفاده نخواهد کرد.»

سکریه افزود طرف روس نیز اعلام کرد یک انبار سلاح متعلق به تروریست‌ها در منطقه خان شیخون در حومه ادلب سوریه هدف قرار گرفته و این انبار حاوی تسلیحات شیمیایی بوده است و این همه چیزیست که رخ داد. اینگونه نیست که هواپیماهای سوری با استفاده از سلاح شیمیایی به این منطقه حمله کرده اند. سوریه کاملا عاری از تسلیحات شیمیایی شده است و آنچه اکنون رخ می دهد اتهام زنی به سوریه است. سوریه از این اتهامات مبراست.

وی اظهار داشت نابودسازی تسلیحات شیمیایی سوریه درخواست طرف اسرائیلی بود. سوریه تاکنون از این تسلیحات استفاده نکرده است و استفاده نخواهد کرد ولی هر زمانی که تحول میدانی یا تحول در مذاکرات و یا مواضع سیاسی به سود نظام سوریه رقم بخورد چنین بحران و جنجال ساختگی مطرح می شود، بحرانی انسانی که با هدف تاثیرگذاری بیشتر علیه نظام سوریه و تحریک افکار عمومی علیه این کشور صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار