سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادعایی بی اساس دولت سوریه را به دست داشتن در حملات شیمیایی در خان شیخون در جنوب ادلب متهم کرد و آن را جنایت جنگی دانست.

آنکارا دولت سوریه را متهم به دخالت در حمله شیمیایی خان شیخون کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از النشره، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهارکرد حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب جنایتی است که عاملان آن باید مجازات شوند.

وی گفت: با وجود تلاشهای ترکیه، جامعه جهانی همچنان به تحقیر مردم سوریه ادامه می دهد.

ابراهیم کالین افزود: رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره حمله شیمیایی به خان شیخون در جنوب ادلب بحث و رایزنی کرد.

وی در ادعایی بی اساس ،با متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در این حمله شیمیایی گفت: ترکیه همه تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها و خونریزی‌ها در سوریه به کار می گیرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد آنکارا با همه توان خود در کنار ملت سوریه قرار خواهد گرفت و کمکهای انسان دوستانه را ارائه خواهد کرد.

در همین حال فیصل مقداد معاون وزیرخارجه سوریه شب گذشته در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد گروه های مسلح و حامیان آن در انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان همان کسانی هستند که این جنایت را مرتکب شدند.

همچنین فرماندهی ارتش سوریه استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب را تکذیب و اعلام کرد که ارتش در گذشته از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و در آینده هم از آن استفاده نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار