وزیر نفت دولت دهم گفت: اگر این را پذیرفتیم که اقتصاد کشور بیمار است، باید برای آن نسخه ای شفابخش که همان اقتصاد مقاومتی است را تجویز کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رستم قاسمی در اولین نشست راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد مهمترین موضوع امروز کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز سالهاست موضوع اقتصاد را در شعارهای سال متذکر می شوند که همین بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد است.

قاسمی افزود: صنعت دفاعی کشور نمونه آشکاری از توان متخصصین ماست که توسط متخصصین ایرانی ساخته شده است.

وزیر نفت دولت دهم به تحریم های اعمال شده علیه ایران اشاره کرد و گفت: قبل از تحریم ها صنعت نفت ما وابستگی شدیدی به خارجی ها داشت و عمده پیمانکاران صنعت نفت خارجی بودند که پس از تحریم ها کشور ما را ترک کرده و گمان می کردند با این کار اقتصاد ایران با مشکلات عدیده ای مواجه می شود، اما ایرانی ها جایگزین پیمانکاران خارجی شدند و بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل ساختیم.

وی با بیان اینکه دردوران تحریم ها کارها و تصمیمات بی سابقه ای گرفته شد، گفت: طبق آماری که دولت فعلی از سرمایه گذاری 10 سال گذشته در صنعت نفت می دهد، بیشترین میزان سرمایه گذاری در سالهای تحریم اتفاق افتاده است.

قاسمی با بیان اینکه انجام کارهای روزمره و جاری اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی وابستگی را به خارج از کشور کم کنیم. یعنی صادراتمان را افزایش دهیم و کالای ایرانی را در بازارهای جهانی رقابت پذیر کنیم.

وی با اشاره به صادرات 22 میلیارد دلاری کشور، گفت: اگر صادرات کشور را دو برابر کنیم، یعنی ایجاد یک میلیون شغل. برای افزایش صادرات نیز نیاز به اصلاح ساختار داریم.

قاسمی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی حدود 20 میلیارد دلار قاچاقی که وارد کشور می شود را به کمترین حد ممکن برسانیم که در اینصورت مشاغل زیادی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی رونق تولید، اظهار کرد: در کشور سالانه به ساخت 800 تا 900 هزار واحد مسکونی داریم که اگر ایم میزان ساخت و ساز صورت بگیرد صنایع زیادی رونق خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.