حضور گردشگران نوروزی در میامی ۱۰ درصد رشد داشت.

سیدمحمدصادق رضویان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: حضور گردشگران نوروزی در این شهرستان ۱۰درصد رشد داشت.

وی با یان اینکه از ۲۵ اسفند سال ۹۵ لغایت ۱۴ فروردین ماه جاری ۸۷ هزارو ۵۷۵ نفر از جاذبه های گردشگری طبیعی میامی بازدید کردند که این امر بیانگر آن است که توانسته ایم در حوزه استقرار و ماندگاری مسافر روندی رو به رشد داشته باشیم و این مهم نباید برای مسئولان شهرستان پایان کار قلمداد شود بلکه باید از اکنون به دنبال راهکارهایی بود تا میامی به عنوان مقصد گردشگری مطرح شود.

رضویان بابیان اینکه میامی با قرارگرفتن در مسیر زائران علی بن موسی الرضا(ع) این قابلیت را دارد که به مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: طی تعطیلات نوروز ۴۹ هزار و ۲۷۰ نفر از جاذبه های تاریخی، ۲۵ هزار نفر از جاذبه های طبیعی و ۱۳ هزار و ۴۰ نفر از نمایشگاه های نوروزی شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر طی تعطیلات نوروزی در این شهرستان اقامت کردند، تصریح کرد: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا ۱۳فروردین سالجاری پنج هزار و۷۰۷نفر درمدارس میامی اسکان یافتند که این رقم در سال گذشته پنج هزار و۴۶۷۷نفر بود.

وی افزود: مجموعه کاروانسرای میاندشت، آرامگاه ابن یمین فرومدی، مسجدجامع فرومد و بافت قدیمی میامی بیشترین آمار بازدید کننده را به خود اختصاص داده است که این امر نشان می دهد باید برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.