فرماندار بناب از کسب رتبه نخست این شهرستان در ایجاد اشتغال سال گذشته بین شهرستانهای استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ولی اله فرج الهی در جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه در سال گذشته این شهرستان برای اشتغال 3000 نفر تعهد داشت توانست برای 2530 نفر شغل جدید ایجاد کند .

وی افزود : در سال جاری نیز برای 3250 نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد که فقط با تکمیل 18 طرح نیمه تمام صنعتی این شهرستان برای 1600 نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

فرماندار بناب با انتقاد از عملکرد ادارات بهزیستی و پایانه در ثبت اشتغال انجام شده در سامانه رصد از ادارات جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای بخاطر عملکرد مطلوب تقدیر نمود .

فرج الهی با اشاره به اینکه 93% از جویندگان کار در این شهرستان فاقد مهارت های لازم برای کسب و کار هستند گفت: مرکز فنی و حرفه ای نباید در آموزش حرفه های مورد نیاز دست روی دست بگذارد وبا احضاء مشاغل مورد تقاضا جویندگان کار را آموزش دهد .

وی میزان تسهیلات خود اشتغال استان در سال 95 را که پرداخت آن آغاز شده است مبلغ 50 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : این اعتبارات بصورت استانی، کارمزد چهار درصدی و بصورت کارگاهی یا پشتیبان پرداخت خواهد شد.

فرج الهی از بانکهای تجارت و رفاه کارگران بعنوان بانک عامل نام برد و افزود : در دریافت این تسهیلات هر شهرستانی زودتر وارد عمل شود سهم بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.