رئیس پلیس آگاهی همدان از کاهش 16 درصدی سرقت، نوروز امسال در استان خبر داد.

کاهش 16 درصدی سرقت همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا زارعی افزود: با آغاز طرح نوروزی گشتی های محسوس و نامحسوس پلیس برای پیشگیری از سرقت فعال شدند.

وی اضافه کرد: میزان کشف سرقت در نوروز امسال 231 درصد افزایش یافته به گونه ای که سرقت های به وقوع پیوسته در سالهای گذشته نیز کشف شده است.

زارعی بیان کرد: بیشتر سرقت ها در همدان، لوازم داخل خودرو بوده است که با این توصیف شهروندان باید از نگهداری وجه نقد، طلا و مدارک در داخل خودرو پرهیز کنند.

رئیس پلیس آگاهی همدان تاکید کرد: برخی شهروندان داخل خودرو را محلی امن برای نگهداری اشیای با قیمت می دانند در حالیکه خودرو را نباید با گاو صندوق اشتباه گرفت.

زارعی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته گروه سنی 20 تا 30 سال بیشترین طیف دستگیری های پلیس آگاهی را به خود اختصاص دادند که علت گرایش این گروه سنی به سرقت، آشنا نبودن آنها با مجازات سرقت و دوستی با افراد ناباب است.

وی اظهار کرد: با توجه به آموزش، اطلاع رسانی و اقدام های صورت گرفته برای پیشگیری از سرقت داخل خودرو تاکنون گزارشی مبنی بر سرقت از مسافران نوروزی گزارش نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان در زمینه جغرافیای جرم نیز بیان کرد: 70 درصد جرائم در مرکز استان و 30 درصد در هشت شهرستان رخ می دهد.

زارعی افزود: با هماهنگی مقام قضایی به منظور پیشگیری از سرقت، نوروز امسال از دادن مرخصی به سارقان حرفه ای و سابقه دار خودداری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش 26 درصدی سرقت در سال گذشته پلیس آگاهی استان همدان در زمینه پیشگیری از سرقت رتبه اول کشور را کسب کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: سارقان بیشتر متمایل به سرقت اشیای کم حجم نظیر وجه نقد و طلا هستند و اگر مردم از نگهداری پول و زیورآلات در منزل پرهیز کنند به طور حتم آمار سرقت تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

زارعی افزود: شهروندان برای بالا بردن امنیت منزل مسکونی باید از تجهیزات نوین نظیر دوربین پایش تصویری برای حفاظت فیزیکی استفاده کنند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار