شهر «راسک»با تجربه بیشینه دمای ۴۲.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در حالی گرمترین شهر کشور بود که برف و باران بسیاری از مناطق کشور را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:شهر «راسک»، مرکز شهرستان سرباز روز گذشته در حالی با تجربه بیشینه دمای ۴۲.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر کشور بود که برف و باران بسیاری از مناطق کشور را فرا گرفته است.
 
علی ملاشاهی اظهار داشت: شهر «راسک»، مرکز شهرستان سرباز روز گذشته با تجربه بیشینه دمای 42.4 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر کشور بود.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز نیز برای شهر راسک بیشینه دمای 42 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده و پس از آن بالاترین درجه دمای هوا را در شهرستان نیکشهر با بیشینه دمای 40 درجه سانتی‌گراد شاهد خواهیم بود.
 
وی بیان کرد: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد همچنان تا اواخر هفته روی دریا و سواحل در جنوب استان وزش باد از سمت غرب تا شمال غرب به ویژه در ساعات بعد از ظهر شدید بوده و علاوه بر گرد و خاک، دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
 
ملاشاهی ادامه داد: شدت وزش باد و تلاطم دریا برای سه‌شنبه بعد از ظهر تا ظهر چهارشنبه انتظار می‌رود، بنابراین در این مدت شرایط برای دریانوردی ایمن فراهم نیست و لازم است در تردد شناورهای کوچک و سبک احتیاط بیشتری صورت گیرد.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از امروز جریانات شمالی وارد استان می‌شود و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را در شهرهای شمالی استان، نوار غربی، نوار شرقی، جنوب و حتی سواحل خواهیم داشت.
 
وی از افزایش سرعت وزش باد در شهرهای شمالی خبر داد و افزود: در سایر نواحی نیز سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که باعث کاهش میدان دید می‌شود؛ همچنین در شهرهای شمالی استان سرعت وزش باد به 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.