در پی نخستین باران زمستانی در هرمزگان تاپیش از ظهر امروز در بندرعباس 18 میلیمتر باران باریده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مرضیه سی سی پور کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از بامداد تا پیش از ظهر امروز، درجاسک 17 ، رودان 13 ، سردشت بشاگرد 4 و سه دهم ، میناب سه و چهار دهم ، بستک چهار دهم  و حاجی آباد 2 دهم میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی افزود: اکنون از میزان ابرناکی در استان کاشته شده است اما از ساعات بعد از ظهر و شب مجددا ابرناکی افزایش یافته و رگبار باران و رعد و برق در اغلب نقاط استان پیش می شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده به تناوب در بیشتر نقاط استان سبب افزایش ابرناکی و رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی بخصوص در نیمه شرقی استان می شود.

 سی سی پور گفت: احتمال طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود : با توجه به پیش بینی تقویت بارش ها در استان بویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه توصیه می شود تمهیدات لازم در استان اندیشیده شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: اکنون دریای عمان در محدوده شهرستان جاسک نسبتا مواج است که صبح امروز ارتفاع موج تا یک نیم متر رسید، اما تنگه هرمز و خلیج فارس متلاطم است و ترددهای دریایی در این محدوده انجام می شود.

سی سی پور افزود: دمای شهر بندرعباس اکنون 19 درجه سانتیگراد و نسبت به دیروز این موقع سه درجه سردتر است.

وی گفت:حاجی آباد با 11درجه سانتیگراد سردترین و میناب با 26 درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته بوده اند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.