ماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز هیچ معدنی دیگر در شهرستان صادر نمی‌شود و مجوزهایی هم که داده‌اند دیگر تمدید نخواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی صفاری نطنزی عصر امروز در همایش «نطنز در مسیر توسعه پایدار» اظهار کرد: آب، محیط‌ زیست و اشتغال سه اولویت کشور است که شهرستان ما هم از این قاعده مستثنی نیست، موضوع انتقال آب به‌صورت جدی در حال پیگیری است و بودجه‌هایی هم به تصویب رسیده و پیمانکار پروژه هم با رایزنی‌های انجام‌شده تغییریافته در روزهای آینده هم احتمالاً وزیر نیرو برای کلنگ زنی این پروژه به نطنز خواهد آمد.

وی افزود: محیط‌زیست یک ظرفیت بی‌بدیل شهرستان نطنز است، مدتی است به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها گرفتار معادن شده و این معادن مزاحمت‌هایی هم برای مردم ایجاد کرده است و در ماه‌های گذشته سعی کردیم بدون تبلیغات مسؤولین را قانع کنیم خسارات معادن بیشتر از منافع آن است. سه الی چهار جلسه، به‌صورت خصوصی باخانم ابتکار جلسه گذاشتیم و حتی یک‌بار ایشان به نطنز آمد و امیدواریم اتفاقات خوبی در شورای عالی معادن برای بحث معادن در نطنز و حفاظت از محیط‌زیست اتفاق بیفتد.

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معادن در برخی مواقع بیش از آن مقداری که مجوز داشته‌اند منابع طبیعی را تخریب کرده و هیچ‌کدام از معادن هم رعایت اصول و قوانین برداشت از منابع طبیعی را نداشته‌اند، بهره‌برداری از معادن را هم به خارج از شهرستان برده‌اند و در کل هیچ نفعی برای شهرستان نداشته‌اند.

وی بیان کرد: این معادن تاکنون حتی یک ریال بابت ۱۵ درصد به نطنز نداده بودند و با پیگیری‌هایی که انجام شد اخیراً حدود 3 میلیارد ریال برای 15 درصد حق دولت واریز شده است، البته معادن هنوز خسارت می‌زنند و هم نفعی نمی‌رسانند، ما اکنون داریم مسؤولان را توجه می‌دهیم به خسارتی که ایجاد دارد می‌شود و به آن‌ها می‌گوییم این خسارات را بعداً خودتان باید بیایید درست کنید؛ احساس می‌کنم مقداری برای آن‌ها جاافتاده است.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاع واصله مجوز هیچ معدنی دیگر در شهرستان صادر نمی‌شود و مجوزهایی هم که داده‌اند دیگر تمدید نخواهد شد و یک نکته مهم اینکه حضور مردم در موضوع محیط‌زیست خیلی مهم است.

وی اذعان کرد: در شهرستان نطنز و در راستای حفاظت از محیط‌زیست هرکجا که مردم واردشده‌اند، سود جویان نتوانسته‌اند کاری بکنند و هرکجا مردم نبوده‌اند خسارات بیشتر بوده و گاهی بعضاً خود اهالی هم با معدن داران همکاری کرده‌اند.

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تاکنون ۱۲۰ مجوز معدن در شهرستان صادرشده و خیلی‌ها می‌خواهند در این خصوص کارهایی کنند، تأکید کرد: از فعالان محیط‌زیست می‌خواهم حواسشان باشد و اجازه ندهند در موضوع معادن کسی جولان دهند مردم حواسشان باشد، چند وقت پیش هم یکی از این اتفاقات می‌خواست بیفتد که مردم جمع شدند و جلوی کار را گرفتند.

صفاری نطنزی در ادامه اضافه کرد: مشکل اشتغال در کشور وجود دارد، شاید در شهرستان نطنز به لحاظ اشتغال‌زایی وضعیت بهتری داریم، مشکل این است که فرهنگی ایجادشده که اشتغال را در پشت میز نشستن در یک اداره می‌بینند، اما الآن قسمت‌های زیادی در کارخانه‌ها داریم که نیرو می‌خواهد ولی کسی نمی‌رود مشغول شود باید این فرهنگ عوض شود برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم برنامه داریم که هم خودشان مشغول شوند و هم عده‌ای را مشغول به کار کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.