وزارت جهاد کشاورزی پرداخت تسهیلات دانه‌های روغنی در هر هکتار را 25 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی‌رضا مهاجر مشاور وزير جهاد كشاورزی در ساری با بیان اینکه تسهیلات دانه‌های روغنی در هر هکتار 25 میلیون ریال از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود، گفت: با توجه به افزايش سطح زير كشت كلزا در كشور و ارائه مشوق‌های لازم، پيش‌بينی می‌شود شاهد برداشت 2 برابری كلزا نسبت به سال گذشته باشيم.

وی افزود: دولت در اجرای برنامه‌های حمایتی افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در کشور با توجه به دغدغه‌های رهبری در قطع وابستگی‌ها با جدیت وارد شده و مشوق‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی و پرداخت به موقع محصول تولیدی کشاورزان کلزاکار یکی از برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه است، گفت : این برنامه در راستای کمک به توسعه کشت دانه‌های روغنی اجرایی شده است.

علی‌رضا مهاجر افزود : بسته حمایتی دولت ‌ از کشاورزان و کلزاکاران تهیه شده است و 60 تا 70 درصد یارانه واردات به کشاورز پرداخت می شود.

وی گفت : با توجه به اینکه حدود 90 درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود به همین منظور، کشت نباتات تولیدکننده روغن مانند کلزا و آفتابگردان در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به جدیت حمایت از تولیدکنندگان دانه‌های روغنی در کشور افزود: برای این منظور، بذر کلزا نیز با قیمت مناسب و به شکل یارانه‌ای در اختیار کشاورزان کلزا کار قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعداد زیادی کارنده دقیق‌کار، با یارانه 50 درصدی برای کلزاکاران در نظر گرفته شد که این مسأله هم راهی برای حمایت از کشاورزان این بخش بوده است.

علی‌رضا مهاجر با اشاره به افزایش قیمت کلزار در طول سال، افزود: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 2 هزار و 783 تومان برای هر کیلوگرم در سال جاری، بالاترین قیمت ارائه شده در طول سال‌های مختلف بوده است تا کلزاکاران به کشت دانه‌های روغنی تشویق شوند.

وی افزود: در سالهای آینده برای تداوم خرید کلزا، امکانات داشت، کاشت و برداشت و هد برداشت کمباین را در دستور کار داریم.

وی گفت : قیمت تضمینی خرید کلزا هر کیلوگرم 2783 تومان است و شرکت بازرگانی دولتی متولی خرید این محصول است که دستورالعمل خرید نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.