نوروز خوش یمن برای تیم ملی فوتبال ایران/ کی روش رکورد دار پیروزی در نوروز

تیم ملی فوتبال کشورمان توانست با کسب 2 پیروزی مقابل قطر و چین نحسی نوروز را از پیشانی فوتبال ایران پاک کند و گام محکمی برای حضور در جام جهانی بردارد.

نوروز خوش یمن برای تیم ملی فوتبال ایران/ کی روش رکورد دار پیروزی در نوروزبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون 14 بار در عید نوروز در مصاف های مختلف به میدان رفته است که حاصل آن 6 برد، 4 تساوی و 4 باخت بوده است. 
البته ناگفته نماند که تا پیش از انجام 2 بازی تیم ملی ایران در نوروز 96 که در نهایت 2 پیروزی برای تیم ملی مقابل قطر و چین را به همراه داشت، نوروز و عید برای فوتبال چندان خوب نبود و نتایج کسب شده  نشان از آن داشت که اگر تیم ملی در عید مسابقه ندهد بهتر است. 


ایران 1 - 1 آرژانتین ( مادرید - 2 فروردین 1356 - دوستانه ) 

شاید مهم ترین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در عید نوروز به سال 1356 بازگردد. یعنی زمانی که تیم ملی برای نخستین بار قرار بود حضور در جام جهانی را تجربه کند. همان زمان بود که حشمت مهاجرانی و ستارگان فوتبال ایران مسابقات مهمی را در مقابل تیم هایی چون فرانسه و آرژانتین برگزار می کردند. یکی از همین دیدار ها به مناسبت هفتادمین سال تاسیس باشگاه رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میان ایران و آرژانتین برگزار شد. تیم ملی ایران در آن بازی به تساوی یک بر یک مقابل آرژانتینی رضایت داد که تنها چندماه بعد قهرمان جام جهانی شد. 

چین 2 - 1 ایران (پکن - 8 فروردین 1365 - دوستانه ) 

دومین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در عید نوروز مقابل تیم فوتبال چین بود. ملی پوشان کشورمان پیش از این به دلیل جنگ تحمیلی نتوانسته بودند پس از انقلاب اسلامی اردویی در خارج از ایران برگزار کنند اما برای انجام این بازی سرانجام راهی چین شدند و در نهایت مغلوب تیم ملی این کشور شدند. 


قبرس 0 - 0 ایران (نیکوزیا - 2 فروردین 1379 - دوستانه ) 

تیم ملی فوتبال کشورمان عید 1379 را با 2 بازی شروع کرد که در نخستین آن در شهر نیکوزیا پایتخت قبرس رو در روی تیم ملی این کشور قرار گرفت، این بازی هم مانند دو دیدار قبلی که در عید نوروز برگزار شده بود دوستانه بود و در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. 


ایران 8 - 0 مالدیو ( حلب - 8 فروردین 1379 - انتخابی جام ملت های 2000) 

نخستین دیدار رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در عید نوروز با پرگل ترین برد تیم ایران همراه شد. تیم ملی فوتبال کشورمان که در آن زمان خود را آماده حضور در جام ملت های 200 لبنان می کرد موفق شد در مسابقات انتخابی این رقابت ها در شهر حلب سوریه با نتیجه پرگل 8 بر 0 مالدیو را از پیش رو بردارد. 


ایران 2 - 1 ژاپن ( تهران - 2 فروردین 1384 - انتخابی جام جهانی 2006 ) 

تیم ملی فوتبال کشورمان سال 1384 را با دو برد شیرین در تهران و پیونگ یانگ تجربه کرد تا برای سومین بار همراه با برانکو ایوانکوویچ راهی جام جهانی شود. در دوم فروردین 1384 برای نخستین بار بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در ایام نوروز به میزبانی خودمان برگزار شد. این دیدار که اهمیت بسیار زیادی داشت در پایان با پیروزی تیم ملی ایران با 2 گل وحید هاشمیان همراه بود. متاسفانه در پایان این دیدار به دلیل ازدحام جمعیت 7 نفر از هواداران فوتبال جان خود را از دست دادند. 


کره شمالی 0 - 2 ایران (پیونگ یانگ - 8فرورودین 1384- انتخابی جام جهانی 2006 ) 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ پس از کسب یک پیروزی شیرین مقابل ژاپن راهی کره شمالی شدند تا دومین دیدار خود در راه جام جهانی را در عید نوروز برگزار کنند. شاگردان برانکو در این دیدار که البته با حواشی از جمله اغتشاش هواداران کره شمالی همراه بود موفق شدند با گل های جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا به برتری برسند و گام محکمی برای حضور در جام جهانی بردارند. 


بحرین 1 - 0 ایران (منامه - 2 فروردین 1387 - دوستانه ) 

سال 1387 با یک شکست برای تیم ملی ایران و علی دایی آغاز شد. دایی که برای نخستین بار بر نیمکت تیم ملی می نشست نتوانست در دیدار دوستانه مقابل بحرین به پیروزی برسد.

کویت 2 - 2 ایران ( کویت - 7فروردین 1387 - انتخابی جام جهانی 2010  ) 

شاگردان علی دایی اگرچه نتوانستند در نخستین دیدار خود در مقابل بحرین به پیروزی برسند اما در دومین دیدار خود بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و با بازی درخشان نیکبخت واحدی و گل زیبای برگردان وی توانستند مقابل کویت به تساوی 2 بر 2 دست یابند. 


ایران 1 - 2 عربستان ( تهران - 8 فروردین 1388 - انتخابی جام جهانی 2010 ) 

شاگردان علی دایی سال 1388 را بسیار بد آغاز کردند و شاید با شکست در مقابل عربستان آن هم در دومین بازی که ایران در نوروز میزبانی اش را بر عهده داشت عملا شانس صعود به جام جهانی 2010 را از دست دادند. عر بستانی ها با پیروزی مقابل ایران باعث شدند تا علی دایی از هدایت تیم ملی کنار بکشد و در ادامه افشین قطبی هم نتواند تیم ملی را به جام جهانی ببرد. رئیس جمهور وقت از نزدیک بیننده این بازی بود. 

ایران 1 - 1 سنگال ( تهران - 12 فروردین 1388 - دوستانه ) 

پس از استعفای علی دایی از تیم ملی فوتبال ایران، روته مولر دستیار وی تا انتخاب سرمربی جدید عهده دار امور شد. تیم ملی بلافاصله پس از دیدار مقابل عربستان به مصاف سنگال رفت که در پایان این بازی که سومین میزبانی ایران در عید نوروز بود و در یک ورزشگاه خالی از تماشاگر و با یک بازی بد به نتیجه ای بهتر از تساوی 1 بر 1 مقابل سنگال دست نیابد. 

ایران 2 - 0 شیلی ( وین - 5 فروردین 1394 - دوستانه ) 

تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت کارلوس کی روش پس از حذف ناجوانمردانه از جام ملت های آسیا راهی اروپا شدند تا با انجام 2 بازی دوستانه به آماده سازی خود ادامه دهند. ایران در حالی رو در روی شیلی قرار گرفت که این تیم مدتی پس از این بازی موفق شد با همان ترکیب قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی شود. شاگردان کی روش در این دیدار موفق شدند با یک بازی زیبا شیلی را از پیش رو بردارند تا یکی از بهترین نتایج تیم ملی در عید نوروز را کسب کنند. 

سوئد 3 - 1 ایران ( استکهلم - 10 فروردین 1394 - دوستانه ) 

شاگردان کارلوس کی روش در دومین دیدار خود در عید 1394 مقابل سوئد قرار گرفتند. ملی پوشان کشورمان علیرغم ارائه یک بازی زیبا با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شدند. در پایان همین بازی جواد نکونام از تیم ملی خداحافظی کرد. 


قطر 0 - 1 ایران ( دوحه - 2 فروردین 1396 - مقدماتی جام جهانی 2018 ) 

تیم ملی فوتبال کشورمان در نوروز 96 در دو دیدار نسبتا سخت در مقدماتی جام جهانی روسیه به میدان رفت که حاصل آن دو پیروزی برای ایران و تقریبا قطعی شدن صود به جام جام جهانی یود . شاگردان کی روش در حالی راهی دوحه شدند که تنها 4 روز فرصت آماده سازی داشتند با این حال توانستند در یک بازی یک طرفه که می توانست گل های بیشتری را هم در پی داشته باشد قطر را شکست دهند و فاصله خود را در صدر جدول با رقبا زیاد کنند. 

ایران 1 - 0 چین ( تهران - 8 فروردین 1396 - مقدماتی جام جهانی 2018 ) 

شاگردان کی روش در دومین دیدار خود در نوروز 96 در حضور بیش از 100 هزار هوادار در داخل و خارج استادیوم آزادی توانستند با تک گل مهدی طارمی شاگردان مارچلو لیپی را از پیش رو بردارند تا ضمن حفظ رکورد کسب نکردن حتی یک شکست ، گام محکمی برای حضور در دومین جام جهانی پیاپی و در مجموع پنجمین جام جهانی بردارند. 


انتهای پیام / 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار