موزه عکس از قدیمی ترین عکس و عکاس کاشان و ادوات سینمایی کاشان در باغ فین عروس باغ های ایرانی میزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت:تمامی ادوات و عکس های این موزه متعلق به شهرستان کاشان بوده و سیر تحولی تاریخ عکاسی این شهر را نشان می دهد.

سمیه فرهادی، با تاکید بر اینکه ادوات و اشیاء این موزه متعلق به امیر مقامی یکی از عکاسان بنام کاشان است افزود: ابن مجموعه با هزینه شخصی و پیگیری های این عکس در اتاقی در کوشک قاجار باغ فین در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود :در حال حاضر 30 عکس مستند از مردم شناسی و تاریخ کاشان  در این مجموعه موجود است که بیشتر عکس ها اصل و عکاس آنها نیز مشخص است.
به‌گفته‌وی، در حال حاضر قدیمی ترین عکس این مجموعه متعلق به میراز عبدالله هاشم اف کاشانی و قدیمی ترین دوربین به محمد هلال مقدس از اولین عکاسان کاشان است.

فرهادی تصریح کرد:دیگر لوازم موزه شامل دوربین های کاشان ،آپارات های سینمایی ،مواد خام و فیلم های آنالوگ عکاسی است.

وی اظهارداشت :قسمت  ادوات عکاسی این مجموعه شخصی و قسمت اداوت سینمایی اهدایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که حمایت ملکی اداره میراث فرهنگی در برپایی این مجموعه اثرگذار بوده است.

شایان ذکر است: باغ تاریخی فین  کاشان با مساحت 23700 متر مربع يكي از زيباترين و معروف ترين باغ هاي ايراني به شمار مي رود كه از آن به عنوان نمونه كامل باغ سازي ايراني ياد مي كنند و جزء 9 باغ ایرانی است که خرداد ماه 90  در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.