توافق برجام، کنترل تورم، رشد اقتصادی کشاورزی و خودکفایی تولید گندم از موفقیت های مهم دولت تدبیر و امید در سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان باتبریک سال نو، با اشاره به شعار محوری سال و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور ،اظهار کرد: در نتیجه حمایت، پشتیبانی و مدیریت مناسب در دولت یازدهم دستاورد های بی نظیری در بخش کشاورزی حاصل شده است. در پسابرجام با افزایش تولید کیفی و برنامه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، وزارت جهاد کشاورزی در جهت کاهش واردات این محصول گام برداشته تا بتواند از تولیدکنندگان این بخش حمایت لازم را به عمل آورد.

اسمعیل کریم زاده افزود: در سال گذشته در حدود 739 هزار تن گندم در سطح استان تولید شد که با خرید تضمینی بیش از 600 هزار تن گندم از گندمکاران نزدیک به 800 میلیارد تومان به حساب زارعین گندمکار واریز شد که افزایش درآمد کشاورزان و روستاییان از آثار و نتایج افزایش تولیدات کشاورزی ناشی از بهره وری است .

وی تصریح کرد: در سال گذشته بخش کشاورزی استان از دستگاههای برتر استانی در ارایه ۲۴عنوان برنامه عملیاتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بود که ۱۷عنوان از برنامه تدوین شده بطور کامل اجرا شد و تحقق سایر برنامه ها در حال پیگیری است.

این مسئول یاد آورشد: 745 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۱۴18 میلیارد ریال در سال گذشته به بهره برداری رسید که مهمترین این پروژه ها اجرا و توسعه آبیاری های نوین در سراسر استان بود که موجب رونق اقتصادی در بخش و افزایش راندمان تولید در واحد سطح شده است.

کریم زاده با بیان اینکه این استان به عنوان ششمین استان تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور است ، اضافه کرد: در سه سال اخیر خدمتگذاری دولت یازدهم رشد اقتصادی کشور به سمت مثبت حرکت کرده است به طوری که امسال رشد اقتصادی 8 درصدی در بخش کشاورزی را در کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: توجه و حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که سبب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود که برای تحقق شعار محوری سال باید این موضوع بیش از پیش در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.

وی پیگیری برنامه های افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های تولیدی جدید و اعمال حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال 96 اعلام کرد و افزود: در سال 95 اقدامات خوبی برای رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان انجام شد که امیدواریم در سال جدید نیز در جهت تحقق شعار سال باتوجه ویژه به تولید داخلی و کار و تلاش جهادی و همکاری کلیه کارکنان و عوامل اجرایی و کشاورزان زحمت کش شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی بخش کشاورزی باشیم .

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت در انتخابات نه یک وظیفه اجتماعی و ملی ، بلکه یک وظیفه شرعی است ، خاطر نشان کرد : با توجه در پیش رو بودن انتخابات همه ما وظیفه داریم در جهت رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری انتخابات سالم و تعیین سرنوشت جامعه خود در این حماسه ملی شرکت کنیم .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.