در پی اعلام هشدار درباره وقوع طوفان و بادهای سنگین و همچنین افزایش امواج دریا، هزاران نفر از ساکنان مناطق ساحلی استرالیا و گردشگران آواره شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کارشناسان هواشناسی استرالیا با اشاره به وقوع طوفان "دبی" در مناطق ساحلی کوئینزلند از پیشروی آن به مناطق ساحلی این منطقه خبر دادند.

مقامات دولتی کوئینزلند به منظور پیشگیری از تلفات مشابه طوفان یاسی در سال 2011 از ساکنان کوئینزلند خواستند به منظور آمادگی برای مقابله با این پدیده طبیعی اقدامات لازم و ضروری ایمنی را اتخاذ کنند.

آناستازیا پالاسوزسک سروزیر ایالت کوئینزلند با اشاره به شدت این طوفان از خسارات و قطع برق احتمالی خبر داد.

براساس گزارش ها تاکنون بیش از 3500 نفر از ساکنان اینگونه مناطق و همچنین گردشگران داخلی و خارجی استرالیا از شهرک های هوم هیل و پراسرپاین در 100 کیلومتری جنوب تاونسویل که از مناطق مشهور گردشگری این کشور به شمار می روند تخلیه شده اند.

این در حالی است که با توجه به تعطیلی 100 مدرسه و بنادر محلی، بنا بر توصیه های سروزیر ایالتی کوئینزلند قرار است در حدود 2 هزار نفر دیگر از ساکنان مناطقی که در معرض وقوع طوفان قرار دارند نیز منازل خود را تخلیه کنند.

از سوی دیگر در حالی که براساس گزارش ها برخی از ساکنان اینگونه مناطق که در تهدید خطرات احتمالی ناشی از وقوع قریب الوقوع طوفان مخرب دبی قرار دارند از تخلیه منازل خود خودداری کرده اند، مقامات دولتی و امدادگران بر خروج ساکنان از اماکن مسکونی خود تاکید می کنند.

مسئولان گروه‌های امداد ونجات ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای احتمالی جانی و مالی ناشی از وقوع "دبی" خسارات بادهای سنگین را چه بسا بیشتر از طوفان ساحلی تخمین می زنند.
لان استوارت از مقامات پلیس کوئینز لند از مرگ یکی از گردشگران براثر وقوع گردبادهای طوفان دبی خبر داد و به مردم هشدار داد در صورت عدم تخلیه  اماکن مسکونی در معرض خطرات جانی قرار خواهند داشت.
براساس گزارش اداره هواشناسی استرالیا، طوفان دبی که با بادهایی به سرعت 280 کیلومتر در ساعت به سوی کوئینزلند در حال حرکت است، در دسته بندی 3 قرار دارد و پیش بینی می شود تا پیش از برخورد به مناطق ساحلی کوئینزلند یک رده بالاتر رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار