فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری ۲۰ سارق در این شهرستان از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

۲۰ سارق در شهرستان شاهرود دستگیر شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید مجتبی اشرفی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود اظهار داشت: 20 سارق در این شهرستان از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون دستگیر شدند و این افراد تاکنون به 54 فقره انواع سرقت اعتراف کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در استان سمنان است بیان کرد: در این راستا قرارگاه مبارزه با سرقت نیز در نیروی انتظامی استان سمنان و شهرستان‌های این استان تشکیل‌ شده است.
 
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه نیروهای پلیس در این شهرستان برای تأمین امنیت مردم در نوروز امسال آماده‌باش بوده و در آمادگی کامل به سر می‌برند اضافه کرد: خط قرمز پلیس، تأمین امنیت شهروندان است و در این راه با هیچ احدی تعارف ندارد.
 
اشرفی با اشاره به برنامه‌های مستمر و پیگیر پلیس برای پیشگیری از جرائم به‌ویژه سرقت در طرح نوروزی پلیس عنوان کرد: بیشتر علت وقوع سرقت، کم‌توجهی شهروندان به موارد امنیتی است و ازاین‌رو مردم باید بیشتر به نکات ایمنی توجه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امنیت در استان سمنان بسیار بالا بوده و احساس امنیت نیز در این استان بالاست اضافه کرد: همین نکته ممکن است سبب کم‌توجهی شهروندان به نکات ایمنی شده باشد که باید از شهروندان بخواهیم بیشتر به بحث ایمنی داشته‌ها و سرمایه‌های خود توجه داشته باشند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از شهروندان شاهرودی خواست تا هرگونه تردد مشکوک در این شهرستان را در صورت رؤیت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند عنوان کرد: بهتر است شهروندان در زمان مسافرت خود، بستگان و همسایگان مورداطمینان را در جریان قرار دهند تا مراقب منزل آنان باشند و به‌طور مرتب به آن سرکشی کنند.
 
اشرفی از مسافران خواست تا به‌منظور افزایش امنیت منازلشان، ساعت و تاریخ آغاز مسافرت خود را از اشخاص نامطمئن مخفی نگه‌دارند.
 
وی با تأکید بر لزوم عدم جلب‌توجه مسافران برای خروج از منزل عنوان کرد: بهتر است تا شهروندان در هنگام خروج از منزل برای سفر، مراقب باشند تا با مشاهده خروج هم‌زمان همه ساکنان و چند قفله کردن درها، کسی متوجه خالی بودن منزل برای مدت طولانی نشود.
 
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه شهروندان برای پیشگیری از وقوع سرقت منزل بهتر است از قفل‌های محکم و استاندارد برای درب منزل استفاده کنند گفت: بهتر است شهروندان هرگونه حرکات و ترددهای مشکوک در محلات و کوچه‌ها به‌منظور بررسی و پیشگیری از وقوع جرم خصوصاً سرقت با 110 مطرح کرده و در مسافرت‌های طولانی مراتب را به پاسگاه و کلانتری محل سکونت خود اطلاع دهند.
 
اشرفی به شهروندان توصیه کرد تا به‌منظور افزایش ضریب امنیت منازل و وسایل، هر یک از خانواده‌ها شماره‌سریال لوازم منزل و مشخصه‌های خاص آنها را در دفترچه‌ای مخصوص یادداشت کرده و از قرار دادن وجوه نقد و اشیا قیمتی کم‌وزن در منزل هنگام مسافرت خودداری و آن را به صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.
 
وی با تأکید بر نقش محوری مردم در تأمین امنیت بیان کرد: بدون شک همکاری مردم با پلیس سبب افزایش ضریب امنیت در جامعه خواهد شد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.