بوم گردی یا اکوتوریسم جایگزین مناسب و پایدار برای توسعه جامعه روستایی و تحقق معیشت مطلوب ومتنوع برای جوامع و مردم محلی مازندران است.

دلاور بزرگ نیا، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بوم گردی توانسته مشارکت جوامع از جهت کسب منافع ثانویه( حاشیه ای) برای سکنه محلی ونیز حفاظت از منابع طبیعی توسط خود بومیان منطقه را حفظ و شکوفا کند.

وی افزود: حمایت از بوم گردی احیا بسیاری از سنت ها وآداب و رسوم کهن محلی و و پی ان حفظ وترویج ونشر پاره فرهنگ ها بومی منطقه ای را همراه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مازندران شاخصه های دیگر بوم گردی را صیانت و انعکاس از هویت فردی ، محیطی، تاریخی، و فرهنگی موجود روستاها و روستاییان اعلام کرد.

دلاور بزرگ نیا افزود: استان سرسبز مازندران پتانسیل و ظرفیت فراوانی برای گسترش بوم گردی دارد و در این مدت کوتاه استقبال قابل توجهی از سوی کارآفرینان صورت گرفته است.

وی گفت: اقبال گردشگران در کوتاه مدت جهت استفاده از مناطق روستایی مازندران ، دلیلی بر روند سیاست درست حمایتی این سازمان است.

انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.