توسعه بوم‌گردی، توسعه اقتصاد مقاومتی در روستاها را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمدی فرماندار نکا با اشاره به ورود گردشگران در طول سال به مناطق مختلف هزارجریب نکا گفت : با توجه به فراهم شدن امکانات لازم در بخش هزارجریب، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا ضمن نهادنیه کردن اقتصاد مقاومتی با جذب گردشگر، در شناساندن فرهنگ بومی و محلی منطقه اقدام شود.

وی افزود: وجود زندگی روستایی، پخت غذاهای محلی و فراهم بودن شرایط لازم برای استفاده از این طبیعت بکر و غذاهای سنتی، سبب شده است تا مسافرانی که قصد استفاده از طبیعت، فضای اقامتی و محصولات غذایی روستایی در کنار میوه‌ها و ترشی‌های روستایی را دارند به این منطقه دعوت و از آنان با انواع غذاهای محلی مازندرانی پذیرایی شود.

فرماندار نکا گفت : بخش هزارجریب نکا با دارا بودن ۶۳ روستا و حدود ۱۶ هزارنفر جمعیت، شرایطی را برای حضور گردشگران فراهم کرده است که در این راستا امکانات لازم برای جذب و ماندگاری گردشگر در مناطق روستایی بخش هزارجریب نکا فراهم شده است .

احمدی افزود: توسعه بوم‌گردی روستایی در بخش هزارجریب نکا، با توجه به پیشینه فرهنگی، تمدن و آداب و رسوم و جاذبه‌های مختلف بکر طبیعی در گردشگری، نیازمند همکاری، همراهی و مشارکت مردم و جوامع محلی است .

وی گفت : براساس آنچه کارشناسان حوزه گردشگری عنوان کرده‌اند توسعه گردشگری و اقامت بوم‌گردی سبب ایجاد اشتغال در روستاها، افزایش ماندگاری و رونق اقتصادی نواحی روستایی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها می‌شود.

انتهای پیام/ ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.