مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن خیار سبز، فلفل، گوجه فرهنگی و سبزی در این شهرستان برداشت می‌شود.

برداشت سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصولات گلخانه ای در ابرکوهبه گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از ۱۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های ابرکوه، سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن خیار سبز، فلفل، گوجه فرهنگی و سبزی برداشت می‌شود.
 
غیب الهی  با اشاره به اینکه بخشی از این محصول در منطقه و بقیه به بازار شهر‌های مجاور و استان‌های دیگر عرضه می‌شود افزود: اعمال مدیریت صحیح در گلخانه‌ها، نظارت کامل بر عملیات کاشت، داشت و برداشت و تغذیه مناسب و کم آبخواه بودن محصول مهم‌ترین عامل افزایش تولید است.
 
وی ادامه  داد: در مجتمع گلخانه‌های شهرستان ۱۰ نفر فعالیت دارند و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم شد.
 
غیب الهی گفت: هم‌اکنون ۶۴۸ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳ رشته قنات، منابع تأمین آب بخش کشاورزی دشت‌های ابرکوه و چاه گیر است و به دلیل کاهش بارندگی بسیاری از قنات‌ها خشک شدند.

پرداخت  تسهیلات با بهره کم به کشاورزان

وی با اشاره به پرداخت  تسهیلات با بهره کم به کشاورزان گفت: به متقاضیان واجد شرایط ساخت گلخانه در این شهرستان بدون محدودیت تسهیلات با بهره کم پرداخت می‌شود.

مهدی غیب الهی  افزود: زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشت انواع محصول کم آبخواه همچون گلخانه‌ای، پسته، گیاهان دارویی و زعفران در این منطقه فراهم است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به کمبود آب کشاورزی، ضرورت مدیریت و بهره‌وری در مصرف آن توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار دارد.
 
غیب الهی بابیان اینکه هم‌اکنون سطح زیر کشت انواع محصول گلخانه ابرکوه به ۱۰ هکتار رسید، ادامه داد: صدور مجوز افزون بر ۲۵ هکتار اراضی مستعد گلخانه برای متقاضیان از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شهرک‌های کشاورزی استان یزد صادرشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش‌افزوده و کم آبخواه بودن محصول گلخانه سطح زیر کشت به ۳۵ هکتار افزایش می‌یابد.
 
۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دام‌پروری است و سطح زیر کشت ۱۵ هزار هکتار است.
 
مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار