رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به وجود سه هزار معلول درمیبد،گفت: اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه‌های نابینایان این شهرستان است.

سه هزار معلول تحت پوشش بهزیستیسید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت: سه هزار معلول تحت پوشش بهزیستی میبد هستند که از این تعداد ۴۰۰نفر نابینا و نیمه بینا در جامعه نابینایان قرار دارند.

 فلاح با اشاره به اینکه معلولین به پنج دسته نابینا، ناشنوا، جسمی وحرکتی، ذهنی وروانی مزمن تقسیم می‌شود، افزود:تشکل معلولان و نابینایان شهرستان شکل گرفته که این دو تشکل مردمی است.

فلاح گفت: در حال حاضر نابینای زیر شش سال ۱۱نفر و نابینای زیر ۱۸سال  تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند.

اشتغال و مناسب سازی معابر از مشکلات معلولان در میبد

وی با اشاره به مشکلات نابینایان گفت: قسمتی از مشکل اشتغال  معلولان حل شده  اما از روسای ادارات درخواست داریم تا نابینایان را در امور اپراتور ادارات به کارگیرند.

وی  ادامه داد:  تردد معلولین و نابینایان در سطح شهر مشکل دیگری است که با آن روبرو هستیم در حال حاضر مشکل مناسب سازی در شهرستان میبد زیاد دیده می‌شود  که باید در صدد رفع این مشکل اقدام جدی صورت گیرد.

وی افزود: سال گذشته ۴۰۰نفر در معرض معلولیت، از سوی آزمایشات ژنتیکی پیشگیری شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به مناسب سازی اماکن افزود: سد معبر مغازه ها و اختلاف سطح پیاده رو‌ها از مشکلات  ویژه معلولان است متاسفانه داروخانه ها و بانک‌ها در شهرستان مناسب سازی نشده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.